Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verergering spasmen door drukte/meer activiteit?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marina

Verergering spasmen door drukte/meer activiteit?

Bericht door Marina »

Laatst had ik last van een pijnlijke spasme in een been tot een paar uur na opstaan, terwijl tot dan toe spasmen (waar ik vaak mee wakker word) altijd vrij vlot verdwenen zodra ik opstond en in beweging kwam.
Ik had toen een - voor mijn doen - nogal drukke week achter de rug. Na 2 dagen waren de spasmen weer beperkt tot voornamelijk 's avonds, als ik langere tijd in rust was en bij het wakker worden.

Vraag voor degenen, die met name na een tijdlang rust/geen beweging, last hebben van spasmen:
- Hebben jullie soms ook (overdag) (meer) last van (pijnlijke) spasmen wanneer jullie actiever zijn geweest dan normaal/het druk hebben gehad?
- Kan dit van invloed zijn op hoe vaak/wanneer het voor komt zover jullie weten?
Alexia

Re: Verergering spasmen door drukte/meer activiteit?

Bericht door Alexia »

Hoi Marina,

Ik heb zo nu en dan spasmes en vooral mijn voet kan er flink last van hebben. Ik merk dat als ik de dag / dagen ervoor te veel gelopen heb, het langer duurt voor ik 's morgens weer een beetje normaal en zonder pijn kan lopen. Ook komt de pijn sneller terug gedurende de dag.
En sowieso zijn mijn klachten erger na een drukke periode.
Marina

Re: Verergering spasmen door drukte/meer activiteit?

Bericht door Marina »

Hoi Alexia,

Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat het bij jou ook kan verergeren na een drukke periode en het langer duurt voor je 's ochtends normaal en zonder pijn kunt lopen. Had dat verder nog van maar 1 forumdeelnemer gehoord.

Ik heb overigens ook veel last van spasmen in 1 voet: het lijkt erop dat een spier daar (en/of in m'n enkel/onderbeen) constant gespannen is, de andere spasmen komen en gaan. Ik heb ook secundair progressieve MS.

Komt de pijn bij jou door de spasmes en/of ook door zenuwpijn voorzover je weet?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp