Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Eerste keer

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
JWPEmperor

Eerste keer

Bericht door JWPEmperor »

Hallo

Zoek naar lotgenoten op dingen mee te ondernemen.
Ik ben met name op zoek naar personen uit oostelijk West-Friesland (ten oosten van A7) in Noord-Holland Noord.

Heb sinds mijn diagnose in 2019 gemerkt dat als leuke dingen meemaakt dat dat de strijd die we moeten voeren door te gaan aangenamer maakt.
De pijn, brandgevoelens en prikkelingen zijn makkelijker door te komen als je afgeleidt bent.
Ben nadat mijn diagnose bekend was werk kwijt geraakt, maar door iets samen te doen worden perioden leuker.
En door meer van je lichaam te leren is het makkelijker om dingen aan te passen.

Groet,

Jan
Marina

Re: Eerste keer

Bericht door Marina »

Hallo Jan,

Dat is ook mijn ervaring, dat afleiding zoals samen met anderen leuke dingen doen helpt om klachten makkelijker te dragen/er minder last van te hebben.
Ik hoop dan ook dat je veel reacties krijgt van lotgenoten! Om de kans op reacties te vergroten kun je je berichtje ook plaatsen bij 'Contacten en uitjes", zie hier: viewforum.php?f=24

Succes!
JWPEmperor

Re: Eerste keer

Bericht door JWPEmperor »

Hallo Marina

Bedankt voor idee 'contacten en uitjes', dit zal ik in de toekomst misschien ook doen.
Maar aangezien ik hier nieuw ben, wilde ik eerst kijken of er lotgenoten uit mijn omgeving op deze site zitten.
Hoorn - Enkhuizen - Medemblik en misschien als het uitkomt ten westen van A7 Lambeertschaag Winkel - Kolhorn - Schagen - Alkmaar - Ursem - Wognum
En of er personen zijn die behoefte hebben aan contact.
Het is al een hele stap om ergens ja tegen te zeggen als je lichaam nee zegt.
Ik heb vorig jaar meerdere keer de Omringdijk gefietst, afgelopen weekend lukte mij het tot 2 keer niet.
Ik zoek de drive want vitaal blijven houdt je jong van geest.
Daarom ga ik voor een fiets met ondersteuning ipv. scootmobiel.
Als je je overgeeft door niks meer te doen, geef je de boel op en dat is de verkeerde richting.
Een uitje is eigenlijk te positief.
Net als weekend als je niet meer werkt, de functie die het had is opgeheven.
Door mentaal te blijven doe ik veel aan bezigheidstherapie.
Maar aangezien geen MS hetzelfde is ben je wel afhankelijk van wat je die dag kan doen.

Groet,

Jan
Marina

Re: Eerste keer

Bericht door Marina »

Hallo Jan,

Waarom ik met de suggestie kwam om je oproepje ook in 'Contacten en uitjes' te plaatsen is omdat ik in de 4 jaar dat ik nu 'meedraai' op dit forum heb ervaren dat er naar verhouding maar beperkt wordt gereageerd op berichten in 'Even voorstellen'. En dat een duidelijk bericht met duidelijke titel m.b.t. waar het om gaat in een rubriek waar deze makkelijk gevonden wordt i.h.a. meer reacties krijgt.

Ik begrijp uit je voorgaande bericht dat je nog een beetje terughoudend bent, eerst wilt polsen en onzeker bent of je (of anderen) wel altijd op zo'n uitje kunt verschijnen. En dat je 'uitje' een te positief woord vindt voor hetgeen je bedoelt.
Ik denk eerlijk gezegd dat je dan het jezelf wellicht moeilijker maakt je doel te bereiken dan nodig is ;) . Of heb ik het wellicht verkeerd begrepen dat je (uiteindelijk) mensen zoekt in je omgeving waarmee je contact wilt om samen leuke/afleidende dingen mee te doen?
Of er mensen hier zijn die in jouw omgeving wonen daar kom je vanzelf wel achter als je een oproepje plaatst (in 'Uitjes en contacten") ;).
Verder denk ik dat bijna iedereen hier wel herkent dat je de ene dag tot meer in staat bent dan de andere. Daar zal dan ook vast wel begrip voor zijn.
En tenslotte kun je natuurlijk in je berichtje precies aangeven wat je bedoeling is. Als dat niet een doorsnee 'uitje' is, maar bijv. gewoon een stukje samen fietsen met wie wil en kan, kun je dat ook duidelijk maken in je bericht.
Uiteraard moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt, maar ik denk gewoon dat je meer kans hebt contacten te krijgen op die manier.
JWPEmperor

Re: Eerste keer

Bericht door JWPEmperor »

Hallo

De reden was eigenlijk omdat ik naar de datum had gekeken en ik mij eerst voor wilde stellen.
Omdat ik eigenlijk lotgevallen in de buurt zoek.
Ondanks dat ik veel berichten zag was mijn eerste gedachte recente data.

Groet,

Jan
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp