Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

raar drukkend gevoel onderin de keel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Klick »

ik heb sinds enkele weken een drukkend gevoel onderin mijn keel ter hoogte van mijn schildklier. het is geen pijn, wel continu aanwezig. het is alsof iemand met zn vinger drukt vlak boven het kukje waar de sleutelbeenderen bij elkaar komen.

wat kan dit zijn?
herkent iemand dit?

er is al een echo gemaakt en alles ziet er normaal uit.

mijn neuroloog herkent dit niet als een ms gevoelsstoornis.
Nessa

Re: raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Nessa »

Mijn eerste ingeving is dat het gaat om een bijwerking van de Rita. Helemaal omdat de echo normaal is en de neuroloog het niet herkent vanuit de MS.
Klick

Re: raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Klick »

@Nessa ik heb het ook als de rita al uitgewerkt is.
ik gebruik 2x5mg per dag. de 2e is om 14u en die is na 18u dus uitgewerkt.
zou dit dan alsnog dit gevoel kunnen geven?
Nessa

Re: raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Nessa »

@Klick Dat moet je met je arts bespreken, denk ik. Maar er is veel medicatie die toch een bepaalde uitwerktijd heeft. Bij Fampyra bijvoorbeeld zie je dat je die om de 12 uur moet nemen maar dat het na het stoppen ook wel 3 dagen duurt voor bijwerkingen verdwijnen.

Ik zie op de site van Lareb ook dat er bij Rita diverse bijwerkingen zijn gemeld die niet zo 1-2-3 terug te vinden zijn in de bijsluiter.
Klick

Re: raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Klick »

@Nessa thnx ik zet het gelijk op mn lijstje voor als ik bij de ha zit.
lareb daar ga ik ook ff neuzen
Klick

Re: raar drukkend gevoel onderin de keel

Bericht door Klick »

@Nessa ik heb het besproken met mijn ha en de methylfenidaat was niet de oorzaak gelukkig. ik krijg wel verdere onderzoeken, ben nieuwsgierig of er wat aan te doen is.

ik ga overigens wel nog even testen wat het doet als ik 1 of 2 dagen geen rita neem. gewoon omdat je opmerking me wel aan het denken heeft gezet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp