Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vaccinaties

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nessa

Re: Vaccinaties

Bericht door Nessa »

@Klick Je verwijst naar een artikel van het Artsencollectief, voorheen Artsen Covid Collectief. Het is goed om je realiseren dat dit Collectief controversieel is, zie bv https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Artsen_Covid_Collectief
irini

Re: Vaccinaties

Bericht door irini »

:lief: :puh: :bedankt: :bedankt:
Dave22

Re: Vaccinaties

Bericht door Dave22 »

Voor mij is het simpel. En wat iedereen doet kan me niet schelen. Ik haal mijn vaccinaties. Om de simpele reden dat een infectie gecombineerd met koorts. Ik als een dooie in bed lig en van de laatste pseudoschub (dec. 2022) nog steeds aan herstellen ben… en nu maar hopen dat er geen schade achter blijft.
irini

Re: Vaccinaties

Bericht door irini »

Je hebt groot gelijk Dave! Dit is allemaal nieuw voor mij. De ziekte enzo… vandaar mijn interesse Hiervoor heb ik zelfs nog nooit een Griepje gehad voor mijn diagnose en heb dus geen idee van wat er met de ziekte allemaal kan gebeuren! Beste iedereen ik wil niemand tegen het hoofd stoten….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: Vaccinaties

Bericht door Marina »

Bedankt @Klick!
Ik heb je gekopieerde tekst gelezen. Vind dat er redelijk wat informatie in het artikel ontbreekt. Zoals: welke internationale studies laten zien dat "herhaalde mRNA-vaccinatie een remmende werking heeft op het immuunsysteem". Wat voor soort studies waren het? Waren dat dan wel gerandomiseerde, placebo-gecontroleerde, dubbelblinde studies met een lange looptijd (’follow-up’)?
1 studie (van het universitair ziekenhuis in Basel) zegt mij niet zoveel. En hoe is de studie uitgevoerd?
"Burgers hebben goede gronden om te stoppen met de mRNA-(herhaal)vaccins. In 2023 heeft zich de ene na de andere milde virusvariant aangediend, zonder dat problemen zijn ontstaan. De serieuze ziektedreiging door corona is voorbij. Hierbij komen dan nog de lage effectiviteit van de vaccins, de kans op ernstige bijwerkingen, de onverklaarde oversterfte en aanwijzingen voor risico’s tijdens de zwangerschap. Want voor zwangere vrouwen is een coronaprik nog steeds beschikbaar (vanaf week 22), terwijl adequate veiligheidsstudies ontbreken voor moeder en kind, namelijk placebo-gecontroleerde, dubbelblinde studies met een lange looptijd (’follow-up’)."
Ook in bovenstaand stuk tekst ontbreekt naar mijn idee informatie. Zoals cijfers uit onderzoek (en welk onderzoek?) over de vermeende lage effectiviteit van de vaccins.
"De kans op ernstige bijwerkingen": hoe hoog is die kans dan en om welke bijwerkingen gaat het?
En "onverklaarde oversterfte" zegt mij alleen maar dat het onverklaard is, niet door welke oorzaak/oorzaken precies die oversterfte er was..

Ook dat deze informatie van Het Artsencollectief komt is voor mij reden om daar m'n vraagtekens bij te hebben (zie de Wikipedia-link van Nessa). Dat het Artsen (Corona) Collectief eenzijdige argumenten gebruikt en niet in discussie gaat over de wetenschappelijke onderbouwing van hun beweringen is daarbij voor mij een 'red flag'.
Klick

Re: Vaccinaties

Bericht door Klick »

@Marina @Nessa thnx voor jullie kritische comments, precies wat ik nodig had! ik denk dat ik hem gewoon ga halen.
Marina

Re: Vaccinaties

Bericht door Marina »

@Klick :thumbup: :thumbup: fijn dat je er wat aan had !
bibi

Re: Vaccinaties

Bericht door bibi »

Ik heb besloten om wel om de griepprik te gaan maar niet om de coronaprik.
AngelNoa

Re: Vaccinaties

Bericht door AngelNoa »

ik weet het nog steeds niet. Zoals eerder gezegd; ik heb nog nooit corona gehad. Ik ga een proefles Do-In yoga doen en daar dus wellicht mee starten; dan zie ik ineens meer mensen dan de afgelopen jaren. Het idee dat je dan makkelijker wat op kunt lopen, maakt me aan het twijfelen. Griepprik doe ik wel, corona...ik weet het gewoon niet :weetniet:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Vaccinaties

Bericht door Qanuk00 »

Ik ga voor zowel de griepprik als de corona herhaling. Het wordt geadviseerd door neuroloog en huisarts, ik vertrouw op hen.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp