Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

burning skin of rosacea

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
AngelNoa

burning skin of rosacea

Bericht door AngelNoa »

komende maandag zie ik de neuroloog, maar ben benieuwd of mensen dit herkennen; brandend gekmakend gevoel van gezicht en hoofdhuid. Wordt ook rood. Ik heb het zéker sinds vorig jaar december. Ik heb het ook steeds bloedheet. Mijn hoofd dan. Alsof ik een coltrui aan heb die te warm is in mijn nek.

HA en ik dachten eerst aan Rosacea, maar er is toch twijfel of het niet iets neurologisch is. Zij vind voor rosacea dat het net anders er uit ziet.

Voor mij lijkt het op de gruwelijke flushings die ik kreeg van de Tecfidera, maar dat gebruik ik al jaren niet meer na 5 weken ellende. Ik kan me voorstellen dat een opvlieger dit gevoel kan geven, maar die duren niet de hele dag...

het wordt erger bij emotie en stress, verder kan ik er nog geen pijl op trekken :weetniet:

herkenning bij iemand?
Knillis

Re: burning skin of rosacea

Bericht door Knillis »

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar vond dit stukje op internet:

Beschadigde zenuwen
Brandende hoofdhuid kan soms het gevolg zijn van schade aan de zenuwen. Een aandoening van de cervicale wervelkolom (die bestaat uit zeven halswervels) kan brandende sensatie van de hoofdhuid veroorzaken. Maar diabetes, multiple sclerose (MS) en beroerte kunnen ook een brandende hoofdhuid veroorzaken.

Ik hoop voor jou dat het iets tijdelijks is. Sterkte, hopelijk kan de neuroloog iets voor je betekenen.
Jelly

Re: burning skin of rosacea

Bericht door Jelly »

@AngelNoa
maar ben benieuwd of mensen dit herkennen; brandend gekmakend gevoel van gezicht en hoofdhuid. Wordt ook rood.
Ik herken bovenstaande maar ik verwijt dit aan gebruik tecfidera. Bij mij wordt het getriggerd door stress of spanning.
AngelNoa

Re: burning skin of rosacea

Bericht door AngelNoa »

Ik heb het sowieso al sinds december dus tijdelijk is het helaas niet. Wel gaat het soms weg maar komt dan ineens weer opzetten

Tecfidera gebruik ik dus niet meer

Ik ben bang dat het inderdaad iets met de zenuwen is. Heel benieuwd wat de neuroloog zegt maandag... En of er iets tegen te doen is. Doodvermoeiend is het :huilen:
Jelly

Re: burning skin of rosacea

Bericht door Jelly »

@AngelNoa
Ik ben bang dat het inderdaad iets met de zenuwen is. Heel benieuwd wat de neuroloog zegt maandag... En of er iets tegen te doen is. Doodvermoeiend is het :huilen:


Sterkte🍀 maandag en ik hoop dat de neuroloog er een oplossing voor weet en of het herkenbaar is. Maar vooral of er iets tegen te doen is!!
Steenbokje76

Re: burning skin of rosacea

Bericht door Steenbokje76 »

@AngelNoa

Lees net hier je klachten pas van burning skin gezicht en hoofdhuid.
Ben je inmiddels wat wijzer door je neuroloog wellicht over wat het kan zijn?

Heb zelf nml ook klachten brandende huid meestal links vn m'n gezicht en ook op mn hoofdhuid.

Hoor het wel van je als het wilt delen.🙂

En hoop dat je klachten uiteraard al minder zijn nu.🙏
AngelNoa

Re: burning skin of rosacea

Bericht door AngelNoa »

helaas kon ze er niks mee. De huisarts denkt dat we dan misschien er toch een keer mee naar de dermatoloog moeten. Het vlamt soms op bij stress, pittig eten, een telefoongesprek of als ik intensief iets zoek op de pc. Maar nu ook bv de warmte van de kachel.
Over een poosje in het nieuwe jaar zie ik een andere neuroloog, misschien weet die er wel iets van.

het ziet er bij mij ook niet zo heftig uit als de plaatjes van rosacea of couperose maar toch vermoed ik iets in die lijn
Steenbokje76

Re: burning skin of rosacea

Bericht door Steenbokje76 »

@AngelNoa

Jammer dat je nog niks wijzer bent en je huidige neuroloog je niet kan helpen.

Hoop dat de de andere neuroloog of dermatoloog wellicht wel weet wat het is .

Heb je het brandende gevoel dan soms als het opvlamt aan beide zijden van je gezicht of zit het steeds maar aan 1 kant?
AngelNoa

Re: burning skin of rosacea

Bericht door AngelNoa »

het zit aan beide kanten, rond de kaaklijn, maar ik gebruik tegenwoordig ook dagcreme die de roodheid en jeuk moeten verminderen. De roodheid is inderdaad minder, de jeuk/branderige gevoel niet :-(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp