Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
MS_Maria1111

Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door MS_Maria1111 »

Hoi,

ik heb al 4 jaar de Easy Rider van Van Raam, en ben er reuze enthousiast over. Nu het lopen steeds slechter gaat, wil ik graag mijn rollator mee kunnen nemen.

Ik weet dat van Raam een speciaal ophangsysteem heeft om een rollator mee te kunnen nemen. Dat is nogal prijzig.

Verder weet ik niet of mijn rollator, een Rollz Flex (nu 5 jaar oud) op dat ophangsysteem past Ik ben heel blij met die rollator. Prijzig in aanschaf, maar je loopt er lekker achter, en hij draait ook erg gemakkelijk. Het liefst neem ik die rollator mee; kan dat niet, dan zou ik ook een andere rollator moeten kopen.

Heeft iemand een goede oplossing voor het meenemen van een rollator op de Easy Rider?

Ik hoor graag van jullie
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 09 nov 2023, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar juiste subforum
Billy

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door Billy »

Je hebt hem niet via de WMO?

Ik zal is kijken of ik ergens een foto heb. Maar ik heb inderdaad het systeem van Van Raam, de houder zelf hebben ze weer ergens anders vandaan
MS_Maria1111

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door MS_Maria1111 »

Ik heb de fiets via een PGB, van het WMO, gekocht. Dat was toen voor mij de snelste optie. Ik ben benieuwd wat jij precies hebt!
Billy

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door Billy »

Ik heb oude foto's gevonden op een vorige Van Raam, maar op mijn Easy Rider zit hij hetzelfde.

Het is dat U ding achterop wat van raam voor de rollator houder op alle fietsen heeft. En dan daarin de rollator houder voor mijn type.

Bij Welzorg kreeg ik een standaard houder, gelukkig vond Medipoint het prima dat ik mijn passende hield.
Bijlagen
Screenshot_20231106_160943_Facebook.jpg
Screenshot_20231106_160943_Facebook.jpg (623.2 KiB) 897 keer bekeken
Screenshot_20231106_160936_Facebook.jpg
Screenshot_20231106_160936_Facebook.jpg (504.95 KiB) 897 keer bekeken
Billy

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door Billy »

Ik zit nog even goedkoper voor je mee te denken. Ik heb een krat achterop, daar kan ik ook best veel aan vast maken. Af gewoon op de drager achter zetten en dan aan je stoel vast maken?
SannieBannie

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door SannieBannie »

Ik had dit systeem achterop mijn easyrider waar Meyra een rollatorhouder voor mijn rollator op heeft gezet.
Afbeelding


Ik heb ook een loopfietsje gehad en als ik die dan eens meenam dan deed ik dat zo
Afbeelding
irini

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door irini »

Ik zit hier toevallig mee te kijken en ik moet zeggen jij bent al net zo als mij! Wat heb je die dingen mooi gepimpt zeg! Zo zat ik ook altijd op mijn fiets! Toen ik dat nog deed! Op mijn ‘normale’ fiets …. Nu alweer bijna 1,5 jaar geleden….Hopelijk kan ik dat straks ook weer doen maar dan een beetje aangepast


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MS_Maria1111

Re: Rollator meenemen op Easy Rider, van Van Raam

Bericht door MS_Maria1111 »

Bedankt voor alle reacties en de duidelijke foto's! Ik ga eens kijken of ik die oplossingen ook kan gebruiken voor mijn rollator, de Rollz Flex.

Fijn dat jullie de moeite hebben genomen om de foto's te uploaden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp