Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wel of geen medicijnen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Wen83

Re: Wel of geen medicijnen?

Bericht door Wen83 »

Dat zou inderdaad een mooie benadering zijn. Als ze je alle voors en tegens uitleggen en jij dan zelf mee kunt denken/beslissen.

Ik ben heel benieuwd.
Dank je wel :)
noira

Re: Wel of geen medicijnen?

Bericht door noira »

Hoi wen 83

Zal even reageren op jouw bericht.

Ik ben 60 jaar en heb al 35 jaar MS

Heb veel narigheid van de MS ondervonden.

Maar....Ik heb kennelijk een milde vorm.

Toen ik in de MS RR fase zat, (oogzenuwontstekingen,uitvallen, tintelingen, aangezichtspijn) na een aantal weken herstelde ik dan wel weer.
Hield daar wel wat schade aan over maar heel goed mee te leven

Inmiddels al jaren in de MS SP fase.
Ik loop inmiddels met een rollator.
En buitenshuis heb ik sinds 1 jaar een rolstoel.

Toen ik 25 jaar was en de MS zich aandiende dmv een oogzenuwontsteking werd er helemaal niet over remmende medicatie gesproken.

Heb ooit jaren geleden een paar maanden lyrica geslikt voor zenuwpijn. Daar ben ik mee gestopt vanwege bijwerkingen.

Hoewel ik toendertijd niet voor de keuze ben gesteld wel of geen medicatie heb ik het dus zonder medicatie tot nog toe gered.
Heb dus nooit last van bijwerkingen van de medicatie ondervonden. Wat dus ook niet belastend is geweest voor mijn vitale delen..

Hoewel ik MS een erg vervelende, nare ziekte vind heb ik er mijn weg in gevonden.( tot nu dan, geen idee wat de toekomst brengt )

Tot op heden heb ik een fijn leven wel met vallen en opstaan door die ( .........heel lelijk woord.....) MS

Wens je veel sterkte en wijsheid
Seahorse

Re: Wel of geen medicijnen?

Bericht door Seahorse »

@Wen83 heb je ook al n idee wat voor medicatie je eventueel interesse in zou hebben?
Wen83

Re: Wel of geen medicijnen?

Bericht door Wen83 »

@noira

Fijn dat het relatief gezien nog goed gaat.
Ik hoop dat het bij mij ook "mild" blijft.

Dank je wel :)
Wen83

Re: Wel of geen medicijnen?

Bericht door Wen83 »

@Seahorse

Echt nog geen idee. Heb hier verder ook nog geen uitleg over gekregen of welke opties er zijn.

Ik heb dit zelf ook nog niet opgezocht. Hoor het liever eerst, met uitleg erbij, van de arts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp