Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi allemaal,

Vanaf vandaag zullen geregeld informatiebrieven over MS.nl gepost worden. De eerste staat op bij Algemeen/Forumregels. Mochten jullie moeite hebben met de link te openen, geef dan even een seintje, dat copy/paste ik hem in het bericht.

@Viridis Ja echt wel he? Er valt geen schoonheidsprijs te behalen met deze manier van communiceren.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jrs77

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Jrs77 »

Ik krijg het nare gevoel dat het voor het ontwikkelteam van ms.nl voorop staat om een mooie site op te zetten.
Prima, maar de doelgroep, 'de MS-patiënten', heeft een heel ander belang; zij willen eenvoudig toegang tot informatie verkrijgen, of juist informatie of ervaringen delen. 2/3 van de informatie die ik van het forum haal komt uit oude berichten, soms van al jaren oud. Misschien is dat voor MS wel anders dan voor aandoeningen die veel vaker voorkomen en waarover op internet al veel meer te vinden is.

Door dit forum de nek om te draaien gaat zo vreselijk veel informatie verloren, en wordt voor (zowel nieuwe als oude) patiënten daarmee echt waardevolle hulp ontnomen. Daarnaast zijn dingen als eenvoud en leesbaarheid erg belangrijk voor MS'ers door cognitieve, visuele en lichamelijke problemen, waar dat voor community's van andere patiëntenplatforms minder het geval zal zijn.

Ik vraag me daarom echt af of voor het nieuwe ms.nl wel in het belang van de patiënt wordt opgezet.
Seahorse

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Seahorse »

Meh, ik ben er net...
Ik ga wel over, ik heb gewoon die steun nodig, punt.
Klick

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00 @Toeter
met @Viridis had ik t over t sluiten van dit forum..
we vroegen ons af.. gaan jullie nog een mailing doen naar alle gebruikers van dit forum?

het zou zonde zijn als gebruikers ons niet meer weten te vinden als ze toevallig even niet online zijn geweest. ik denk bijvoorbeeld aan @Chuck @Fratema enz.
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Goed punt van @Viridis en @Klick vind ik!
Ik ben er ook zeker voor om alle gebruikers via een e-mail te informeren zodat degenen die niet regelmatig op het forum (kunnen) komen niet ineens voor een verrassing komen te staan en ons niet meer kunnen terugvinden.

Edit: overigens zie ik nu in "Veel gestelde vragen overgang msweb" als antwoord op de vraag "Wat gebeurt er met mijn accountgegevens?" dat de MSVereniging de forumgebruikers tijdig zal informeren over het opheffen van hun account op het forum. Zolang de nieuwe adresgegevens van de MS.nl site dan gelijk door gegeven worden en dit idd. tijdig gebeurt zou het goed moeten komen.
Jrs77

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Jrs77 »

Een andere optie; we laten het forum bestaan. Als MSweb haar medewerking wil verlenen door de configuratie en database beschikbaar te stellen wil ik (in elk geval) het eerste jaar hosting aanbieden en het technisch beheer op me nemen. Als een of meer van de moderators zou willen blijven helpen, zijn we er. De nieuwe domeinnaam kan dan in de mail aan alle gebruikers worden meegenomen (met evt. een redirect van forum.msweb.nl naar de nieuwe URL)
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi allemaal,

Al jullie (en onze) vragen en opmerkingen zetten wij door naar de communicatiemanager van de MS vereniging. De datum van forumsluiting is inmiddels verplaatst naar 1 februari 2024, wat betekent dat ze gehoor geven aan onze vragen en opmerkingen!

Deze extra tijd hebben we ook wel nodig, om op een juiste manier iedereen te informeren en de overgang soepel te laten verlopen. Per week komen er nieuwe updates, houd deze in dit subforum dan ook goed in de gaten.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door AngelNoa »

wat ik mij gister ineens bedacht; op de fb van Msweb heb ik nog niks voorbij zien komen over het sluiten en de nieuwe ms.nl. Zou het niet handig zijn dat het op fb ook vermeld wordt?
stuiterbal

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door stuiterbal »

Een goede tip van @AngelNoa : Met informatie opo FB over het eindigen van het MSweb forum bereik je meer mensen en dat is vooral ook belangrijk omdat het allemaal in zo'n korte tijd moet gaan gebeuren.
Mocht er sowieso nog een kans zijn om het oude forum bereikbaar te houden: Ik ben voor!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Jrs77 @Marina @Viridis

We begrijpen dat er veel vragen en zorgen zijn, met name omdat we nu nog niet kunnen overzien wat we ervoor terugkrijgen met MS.nl.
Maar ik weet dat dit nieuwe platform is ontstaan om één overzichtelijke en onafhankelijke plek te realiseren, gedragen vanuit verschillende instanties. Dit platform is hét startpunt voor mensen met MS en hun naasten. Hier ga je alle informatie vinden die je nodig hebt (en meer).

Er is hier bewust voor gekozen, omdat er op dit moment teveel kleine websites en platformen zijn. Het probleem van een nieuw forum ontwikkelen als tegenreactie op MS.nl is dat je weer een nieuw eilandje creëert buiten de MS vereniging en het Nationaal MS Fonds om. Dat is juist niet de bedoeling. Uit onderzoek is ook gebleken dat er grote behoefte is aan overzicht en één centrale plek. Dit is getoetst bij MS patiënten zelf, maar ook bij zorgverleners.

Wat zou de reden zijn van het zelf opzetten van een nieuw forum?
Het brengt niet alleen heel veel werk met zich mee. Moderators zijn ook lastig te vinden voor de lange termijn, en juridisch moet ook goed onderzocht worden of het allemaal wel kan en wat er met de data gebeurt. Dit kost meer tijd dan overstappen naar MS.nl, daarnaast hebben we MS. nog niet eens een kans gegeven.

Laten we de voordelen ervan inzien en eerst zelf ervaren wat het ons kan opleveren. Ik krijg toch wel een goede indruk van MS.nl, dat ook niet geheel op diabetes.nl gaat lijken. Alle signalen die jullie nu afgeven worden momenteel direct opgepikt en opgepakt. Zo is de sluitingsdatum al verplaatst naar 1 februari 2024. Blijf kritisch, maar blijf ook realistisch en ga van het positieve uit.

Vriendelijke groet van het moderatorteam
Toeter en Qanuk00 :zon:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp