Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Viridis schreef: 15 dec 2023, 14:40 Ik snap niet zo goed waarom het forum per 1 feb al uit de lucht gaat, terwijl de nieuwe community pas op zijn vroegst, mits alles meezit, eind februari online gaat?
Dit is mij ook nog niet duidelijk.
@Toeter schreef daar eerder in dit topic over: "Het originele plan was dat het forum een natuurlijke dood zou sterven. Dat iedereen vanzelf zou overstappen naar MS.nl en dat dit forum dan opgedoekt zou worden. Geen idee waarom dat veranderd is. Geld waarschijnlijk."
Is het inmiddels misschien wel duidelijk waarom dat veranderd is @Toeter en @Qanuk00 ?

Waarom niet pas opdoeken wanneer alles naar behoren werkt?
Het lijkt mij niet zo handig om een maand radiostilte in te lassen; je wil mensen bij je houden en niet afstoten met de kans dat ze elders hun heil gaan zoeken...
Hoe denkt de organisatie (MSVN) daar over? Zien zij ook niet het belang in van het vermijden van een radiostilte? En wat zijn hun bezwaren tegen het laten bestaan van het forum tot MS.nl live is?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Viridis @Marina Ik hoop hieronder wat duidelijkheid te geven op jullie vragen.
Is het inmiddels misschien wel duidelijk waarom dat veranderd is @Toeter en @Qanuk00 ?
Het projectteam van MS.nl heeft besloten om en MS Web en het Forum te gelijkertijd te willen sluiten, zodat er straks 1 duidelijke plek is voor iedereen die betrokken is bij MS.
Hoe denkt de organisatie (MSVN) daar over?
Het projectteam is samengesteld door de MSVN, MS Web en het Nationaal MS Fonds. De MSVN heeft hier dus mee ingestemd.
Waarom niet pas opdoeken wanneer alles naar behoren werkt?
Als er nog een forum naast die van MS.nl draait, wordt het onoverzichtelijk en rommelig, aldus het projectteam van MS.nl . Dat is de reden dat ze per 1 februari gaan stoppen met MS Web (Forum) activiteiten. Vanaf dat moment zal alle informatie overgezet worden naar MS.nl. Het gaat niet alleen over de informatie vanuit MS Web, maar ook van de MSVN en het Nationaal MS Fonds. Alle krachten worden gebundeld tot 1 community.
Zien zij ook niet het belang in van het vermijden van een radiostilte? En wat zijn hun bezwaren tegen het laten bestaan van het forum tot MS.nl live is?
Er valt geen radiostilte, want ons huidige forum wordt overgeschakeld op de read-only modus tot 1 januari 2025. Zodra MS.nl actief is, kunnen we dus als het ware de gesprekken daar weer oppakken, alleen in een andere omgeving.

Jullie krijgen hier allemaal nog een bericht over, dit is in de maak. Wij kunnen dus alleen maar adviseren alles rustig af te wachten, er wordt momenteel heel hard gewerkt achter de schermen.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

@Qanuk00 dank voor je reactie!
Qanuk00 schreef: 18 dec 2023, 19:00 Als er nog een forum naast die van MS.nl draait, wordt het onoverzichtelijk en rommelig, aldus het projectteam van MS.nl . Dat is de reden dat ze per 1 februari gaan stoppen met MS Web (Forum) activiteiten. Vanaf dat moment zal alle informatie overgezet worden naar MS.nl. Het gaat niet alleen over de informatie vanuit MS Web, maar ook van de MSVN en het Nationaal MS Fonds. Alle krachten worden gebundeld tot 1 community.
Ik begrijp dat als er nog een forum naast dat van MS.nl draait het onoverzichtelijk en rommelig wordt. Maar zoals ik het heb begrepen zal er per 1 februari ca. een maand zowel geen actief forum meer zijn als nog geen MS.nl 'in de lucht' zijn dus in die tijd is er geen sprake van een forum naast die van MS.nl. Of heb ik het dan misschien verkeerd begrepen?

Er valt geen radiostilte, want ons huidige forum wordt overgeschakeld op de read-only modus tot 1 januari 2025. Zodra MS.nl actief is, kunnen we dus als het ware de gesprekken daar weer oppakken, alleen in een andere omgeving.
Dus in de tijd tussen het sluiten van dit forum en het live gaan van MS.nl kun je de berichten op het huidige forum wel lezen, maar er geen berichten plaatsen. Begrijp ik het zo goed?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Marina
Ik begrijp dat als er nog een forum naast dat van MS.nl draait het onoverzichtelijk en rommelig wordt. Maar zoals ik het heb begrepen zal er per 1 februari ca. een maand zowel geen actief forum meer zijn als nog geen MS.nl 'in de lucht' zijn dus in die tijd is er geen sprake van een forum naast die van MS.nl. Of heb ik het dan misschien verkeerd begrepen?
Klopt, het projectteam heeft deze tijd nodig om de nodige informatie goed over te zetten. Wel is het zo dat wij huidige forumgebruikers als eerste betrokken worden voor de nieuwe start van de community, dit heet de Profuin (proeftuin). Hier krijgt iedereen nog een mail/uitnodiging van.
Dus in de tijd tussen het sluiten van dit forum en het live gaan van MS.nl kun je de berichten op het huidige forum wel lezen, maar er geen berichten plaatsen. Begrijp ik het zo goed?
Ja, klopt helemaal!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Steenbokje76

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Steenbokje76 »

UPDATE : @Qanuk00 ik heb je laatste bericht gelezen, duidelijk.


@Marina

Precies dat was ook mijn vraag.

@Qanuk00
Er valt geen radiostilte, want ons huidige forum wordt overgeschakeld op de read-only modus tot 1 januari 2025. Zodra MS.nl actief is, kunnen we dus als het ware de gesprekken daar weer oppakken, alleen in een andere omgeving.
Er is dan alleen een lees functie (read only) op het oude forum toch?
Dus dan is er een maand geen schrijf functie voor over en weer berichten, op het forum zoals ik het lees.

Indien dit correct is, is er toch een maand radio stilte?

Bedankt in elk geval voor alle moeite die jullie doen! :bedankt: :bloem:
Het is toch een vrijwilligersfunctie en gaat nu echt wel wat tijd en wellicht ook de nodige energie en stress in zitten.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

De MSVN heeft vandaag ook gereageerd op jullie onderstaande vragen:

Het stopzetten van MSweb en het forum staat nog steeds ingepland voor 1 februari, vanaf dat moment gaan we over op een Ready Only archief.
De ontwikkeling van MS.nl verloopt ook nog volgens planning, waarbij we uitgaan van eind februari als lanceermoment.

De tijd tussen het stopzetten van dit forum en de livegang van MS.nl hebben we nodig om het een en ander goed over te zetten.
Enerzijds heeft dit technische redenen,
anderzijds hebben we deze ruimte bewust gekozen om ervoor te zorgen dat er geen overlap is tussen twee verschillende fora is.

We willen mensen juist meenemen naar de nieuwe community en de kans dat dat gebeurt wordt kleiner als we dit forum langer openhouden.
Het is heel fijn dat mensen hun hulp aanbieden, maar we komen met het huidige projectteam geen mensen tekort.

Wel kunnen we jullie hulp gebruiken bij het testpanel, waarvoor je je al kunt opgeven. Het Read Only archief zal hooguit een jaar in te zien zijn, omdat we MS.nl willen laten groeien. Als we het oude forum langer beschikbaar (open) houden, dan zal dit de groei van MS.nl in de weg zitten. De nieuwe community wordt veel uitgebreider en veiliger dan dit forum.

Daarnaast zullen we belangrijke gesprekken hier doorlinken naar vergelijkbare topics in de nieuwe community. We houden jullie op de hoogte over de ontwikkelingen!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
leeuwtje-nl

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben wel benieuwd of we elkaar terug gaan vinden op het nieuwe forum. Juist nu er 3 platforms samen gaan, zal het nog een puzzel worden met alle gebruikersnamen...
Steenbokje76

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Steenbokje76 »

@leeuwtje-nl

Das een goeie ja of we elkaar allemaal gaan terugvinden..

Mss kunnen we allemaal dezelfde gebruikersnamen aanhouden als we overgaan naar het nieuwe platform.

Maar geen idee hoor of dat kan.
leeuwtje-nl

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat vraag ik me dus af, er zullen meer mensen zijn die soortgelijke gebruikersnamen willen kiezen. Ze moeten maar net nog vrij zijn. (Toen ik me hier aanmeldde, waren er bijvoorbeeld al zeker 6 variaties met 'leeuw(in)'.) Nou ja, we gaan het zien!
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

@Qanuk00 dank voor je reactie en het doorgeven van de reactie van de MSVN,
Het is me nu helemaal duidelijk!

Wat betreft de gebruikersnamen, goed punt @leeuwtje-nl!
Misschien is het een idee om, indien mogelijk, bijv. een underscore of ander wat ongebruikelijk teken aan je gebruikersnaam toe te voegen, zodanig dat de naam afwijkt van andere soortgelijke namen maar toch nog herkenbaar is?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp