Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00
en.. als ik ff aanhaak bij @Jrs77
als er technische uitdagingen zijn om de data “over te pompen” dan wil ik daar wel aan meehelpen (query schrijven, testen of zoiets)
die historie is goud..

welke juridische regels zouden maken dat dit niet zou mogen?

is het het “ Als gebruiker ga je ermee akkoord, dat de informatie die je bij ons invoert wordt opgeslagen in een database. Hoewel deze informatie niet aan een derde partij zal worden verstrekt zónder je toestemming” uit de algemene voorwaarden? waarbij “ons” staat voor msweb forum..

wijzig die voorwaarden van msweb forum dan! er staat bovenin diezelfde voorwaarden dat ze ten aller tijden aangepast kunnen worden..

een samenvoeging is wat anders dan het overdragen aan een derde partij. en dan nog, het forum is openbaar.. ome google heeft bijvoorbeeld alle berichten nu ook.

is ms.nl rechtsopvolger van forum.msweb.nl?


even voor mn eigen geheugen:
https://msvereniging.nl/over-ons/openbare-documenten/
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @Klick @Jrs77

Ik heb dit alles even bij onze beheerder nagevraagd. Voor nu zal dit forum tot 1 februari 2024 openblijven, daarna wordt het een read-only archief op ms.nl
Dit zal een jaar na dato sluiting beschikbaar blijven, daarna wordt het archief overgedragen aan de eigenaar MSVN. Mochten jullie plannen hebben om dit forum zelf te gaan hosten, dan zou je zelf rechtstreeks contact op kunnen nemen met de MSVN.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00 het is niet mijn bedoeling (en ik denk ook niet die van @Jrs77 ) om het forum zelf te gaan hosten. het gaat er om dat we willen voorkomen dat de informatie verloren gaat….

ik snap heel goed dat het doel van ms.nl juist is om een centrale plaats te creëren en dat is ook nodig. het forum is daar onderdeel van, de opgebouwde historie is daar onderdeel van.

ik vind het lastig te accepteren is dat dit straks verloren gaat. juist voor nieuwe lotgenoten is dit een zeer waardevolle informatiebron.
als er juridische hobbels zijn wordt er naar een oplossing gezocht door de juridische advies commissie?
het forum/de gespreksgroepen kunnen toch ook onder alleen de vereniging blijven vallen?
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

@Qanuk00, @Toeter,

Is het een idee om de tekst in de gele balk bovenaan het forum over het stoppen van het forum aan te vullen met een verwijzing naar (de "Gesprekken" op) MS.nl?

Ik kan me zo voorstellen namelijk dat mensen die voor het eerst op het forum komen en (enkel) lezen dat het forum stopt misschien niet verder lezen en op zoek gaan naar een ander medium voor lotgenotencontact. Als deze mensen direct zouden zien dat er binnenkort een alternatief komt voor dit forum zullen ze misschien niet afhaken en 'verdwijnen' in FB-groepen bijv.

Klick schreef: 10 dec 2023, 16:29 het forum/de gespreksgroepen kunnen toch ook onder alleen de vereniging blijven vallen?
Als dat kan dan zou dat mooi zijn, zodat de algemene voorwaarde dat "deze informatie niet aan een derde partij zal worden verstrekt zónder je toestemming" dan wordt omzeild :thumbup:.
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00 @Toeter
is het sluiten (en het op termijn verwijderen) van het huidige forum besproken tijdens de ALV?
Dango

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Dango »

gadverdamme , kom toch regelmatig kijken sinds de diagnose

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi allen, we gaan proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, dus shoot als we ergens overheen lezen.

Het is de bedoeling dat er in de komende weken een mail uitgestuurd gaat worden naar leden van dit forum om te informeren. Dan wordt het voor jullie ook allemaal duidelijker.

Is het sluiten (en het op termijn verwijderen) van het huidige forum besproken tijdens de ALV?
Ja, zie ook https://msweb.nl/tag/alv-ms-vereniging/


De gele balk is in overleg met de MSVN opgezet. De uitfasering verloopt stapsgewijs, momenteel wordt er hard gewerkt aan het uiterlijk van de website.

Wil je meedenken? Dan kan dat door je aan te melden bij https://tinyurl.com/yc4zna64
Jullie input is meer dan welkom!! :idea: :goed:

Verder een antwoord op
het gaat er om dat we willen voorkomen dat de informatie verloren gaat….
De informatie gaat zekers niet verloren, maar gaat in het archief van de MSVN. Helaas is het niet aan ons wat er met die informatie gaat gebeuren, deze rechten liggen bij de MSVN.

Voordat het forum sluit en ms.nl definitief in de lucht gaat, komt er een soort van proeftuin (Profuin), die voor forumganger al eerder opengaat dan de officiële livegang. Dan kan de community alvast een beetje gevuld worden. Om dit te bewerkstelligen, blijft het huidige forum ook wat langer open (tot 01-02-2024).
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Dank voor je antwoord @Qanuk00.

Ik heb me inmiddels aangemeld voor het Panel van MS.nl. Hoop dat er meer volgen :)!

Moet je je ook aanmelden voor Profuin?
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Dango schreef: 11 dec 2023, 17:22 gadverdamme , kom toch regelmatig kijken sinds de diagnose Afbeelding
Baal er ook van hoor, maar hoop dat de "Gesprekken" tussen lotgenoten op MS.nl een waardig alternatief zal blijken te zijn van dit forum. Ga er, naast onze moderators e.a., in ieder geval m'n best voor doen bij het MS Panel.
Viridis

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Viridis »

Ik snap niet zo goed waarom het forum per 1 feb al uit de lucht gaat, terwijl de nieuwe community pas op zijn vroegst, mits alles meezit, eind februari online gaat?

Waarom niet pas opdoeken wanneer alles naar behoren werkt?

Het lijkt mij niet zo handig om een maand radiostilte in te lassen; je wil mensen bij je houden en niet afstoten met de kans dat ze elders hun heil gaan zoeken...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp