Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
AngelNoa

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door AngelNoa »

Marina schreef: 02 dec 2023, 11:40 @AngelNoa op MS.nl zie ik nu ook staan: "Onze bestaande websites stemmen we maximaal af op MS.nl. We verwachten dat het nieuwe platform begin 2024 live gaat." Het is wel de vraag wanneer "begin 2024" precies zal zijn en of dat maximale afstemmen ook betekent dat de tijd tussen het opdoeken van het forum en het live gaan van MS.nl zo kort mogelijk zal zijn.
raar...ikzie dat dus niet :confused:

ik zie alleen dat Ms vereniging en Ms fonds samen gaan. Niks over Msweb of hoe dat geintegreerd wordt. Een enthousiast team, vacatures, een panel en of je wilt doneren...

overigens krijg ik er al de kriebels van sinds de Ms vereniging de sceper ging zwaaien en het Ms fonds heb ik al helemaal niks mee...dus ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan en wat ik er persoonlijk van vind... :ogen:
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 03 dec 2023, 07:54 raar...ikzie dat dus niet :confused:
Op mijn notebook is het de laatste regel van het stukje onder de kop "Unieke samenwerking", bijna bovenaan de pagina. Zie je dat stukje op zich wel?
Laatst gewijzigd door Marina op 03 dec 2023, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Klick Ik heb je vraag doorgespeeld, een heel goede weer!
Mijn viel in het artikel op dat Bartho Hengst genoemd werd, hij is de projectleider van MS.nl en is nauw betrokken bij de organisatie ervan.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa Ik begrijp je gevoel helemaal!!
overigens krijg ik er al de kriebels van sinds de Ms vereniging de sceper ging zwaaien en het Ms fonds heb ik al helemaal niks mee...dus ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan en wat ik er persoonlijk van vind... :ogen:
Maar laten we even afwachten en vooral blijven spuien!!! Nogmaals houd ik jullie echt goed op de hoogte en wordt dit forumonderwerp ook nauw in de gaten gehouden door de MS vereniging. Ik stuur gegeregeld de vragen door, meer kunnen we niet doen momenteel.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

Qanuk00 schreef: 03 dec 2023, 14:15 @Klick Ik heb je vraag doorgespeeld, een heel goede weer!
Mijn viel in het artikel op dat Bartho Hengst genoemd werd, hij is de projectleider van MS.nl en is nauw betrokken bij de organisatie ervan.
dank je!
via de page van bartho kwam ik bij dit artikel. het groepje is een beetje ons kent ons. bartho, roel, lynette, suzan en elvira kennen elkaar al van diabetes.nl. waarbij ik niet zeg dat dat slecht is.. het kan handig zijn als de programma’s waarmee men werkt hetzelfde zijn.
Ruby+

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Ruby+ »

Erg spijtig om te lezen dat het forum stopt. Ik heb er zelf veel aan gehad en vind het jammer dat dit zou verdwijnen.

Persoonlijke backup

Voor de mensen die dat willen: je kan met httrack een offline backup maken van het forum. Dit werkt vrij simpel. Hier kan je het downloaden: https://www.httrack.com/page/2/

Vervolgens geef je het adres op van het forum (forum.msweb.nl) en dan doet het programma de rest. Door de structuur van het forum neemt dit wel veel tijd in beslag. Bij mij is httrack meer dan 5 uur bezig geweest. Het neemt 1,3 GB aan ruimte in.

Nadat de tool klaar is, zie je enorm veel bestanden. Maar je hoeft daarvan enkel "index.html" te openen in je webbrowser. Vervolgens kan je door het forum klikken zoals je gewend bent.

Dit is een offline backup. Nieuwe berichten geplaatst nadat je de backup hebt gemaakt, zal je niet zien in je backup. Ook kan je niet inloggen of de zoekfunctie gebruiken. Het is puur een backup voor jezelf waarmee je oude berichten kan terugvinden.

Ik heb voor mezelf een backup gemaakt omdat ik veel had aan de tips en dergelijke die hier gedeeld zijn. Op deze manier kan ik dat bewaren.

Voortzetting forum
Mogelijk heb ik dit gemist, maar ik vroeg mij af waarom het forum niet voortgezet kan worden. Juridisch zou dit geen probleem mogen zijn, zie deze blog van Arnoud Engelfriet:
Want als je de rechtsopvolger bent van het forum, dan gaan alle AVG-grondslagen en dingen netjes op jou over, net als de auteursrechtelijke toestemming van iedereen.
Bron: https://blog.iusmentis.com/2022/03/25/m ... s-trekken/

Of is het de wens om binnen alle websites (diabetes.nl etc.) dezelfde structuur/forumsoftware te hanteren? Ergens begrijp ik dat wel, maar vind het toch jammer aangezien ik phpbb fijner vind werken. En ik lees hier reacties van anderen die daar hetzelfde over denken.

Ik zag ook enkele berichten voorbijkomen over een eventueel digitaal archief. Is daarover al meer bekend?
Klick

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Ruby+
Of is het de wens om binnen alle websites (diabetes.nl etc.) dezelfde structuur/forumsoftware te hanteren?
dat denk ik wel (weet t niet)
omdat diabetes.nl, nieren.nl, kanker.nl, dementie.nl en reuma.nl allemaal soortgelijk qua opzet zijn.
AngelNoa

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door AngelNoa »

Marina schreef: 03 dec 2023, 12:53 Op mijn notebook is het de laatste regel van het stukje onder de kop "Unieke samenwerking", bijna bovenaan de pagina. Zie je dat stukje op zich wel?

ik kan ineens geen afbeelding meer plaatsen zucht. Het begin en einde bij mij:

Het Nationaal MS Fonds en MS Vereniging Nederland vinden het allebei belangrijk om mensen met MS en hun omgeving te voorzien van betrouwbare, actuele en grondige informatie.
....

Onze bestaande websites stemmen we maximaal af op MS.nl. We verwachten dat het nieuwe platform begin 2024 live gaat.
Viridis

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Viridis »

Zo die gele melding valt ineens rauw op mijn dak :hmmm:

Ik heb even gekeken bij diabetes.nl maar ik mis daar wel overzicht.. Alles is zo groot, veel onnodig klikwerk en veel scrollen wat mijn ogen erg onprettig vinden.
Ook moet je een account hebben om de gesprekken te mogen lezen wat het laagdrempelige wel weghaalt. Niet iedereen wil zich direct al registreren.

Mijn enthousiasme is ver te zoeken :(
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

@AngelNoa
Zo staat het er ook bij mij. Dus die laatste regel waar ik het over had, zie je dan toch :) of begrijp ik je dan misschien verkeerd?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp