Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa
Zou het niet handig zijn dat het op fb ook vermeld wordt?
Slim opgemerkt, zelf ben ik niet met FB bezig etc.

Ik heb je vraag dan ook weer doorgespeeld naar Tessa van den Broek, onze communicatiemanager.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Goed punt @AngelNoa wat betreft Facebook!


@Qanuk00
Ik begrijp de redenen zeker wel voor het ontstaan van het nieuwe platform en vind het ook absoluut goed dat dit er komt! Maar, het is w.m.b. tegelijkertijd zeer wenselijk dat dat niet ten koste gaat van overzicht en gebruikersvriendelijkheid van 'Gesprekken' en van het behoud van oude (en aantrekken van nieuwe) deelnemers. Anders zal de functie van communicatie tussen lotgenoten juist er op achteruit gaan i.m.o.

Het belangrijkste i.m.o. is:
- Dat de tijd tussen het einde van dit forum en de start van MS.nl niet te lang is
- Dat de vorm van de "Gesprekken" op MS.nl overzichtelijk en gebruikersvriendelijk is voor mensen met MS
- Dat de informatie en ervaringen van dit forum niet verloren gaan
Als dat zo is vind ik niet dat dit forum perse zou moeten blijven bestaan.

Nog een vraag: zal het in het archief nog mogelijk zijn om de zoekfunctie te gebruiken?
Laatst gewijzigd door Marina op 08 dec 2023, 11:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00ik snap dat ms.nl juist bedoeld is om de versplintering een beetje te bundelen tot 1 plek. dat maakt het juist voor nieuwe onoverzichtelijk en wil denk ik iedereen wel vanaf.

1. de zorgen zitten vooral bij het niet aansluiten van oud naar nieuw.
2. het missen van de historie van dit forum, ook bij archief.. je wil toch eigenlijk een dump van de huidige vulling in het nieuwe systeem zodat het vindbaar is met de zoekmachine aldaar.
3. het missen van bepaalde instellingen die het leesbaarder maken (dark, volgorde nieuwste boven) en overzichtelijker (optie alle nieuwe berichten tonen). vooral als je last hebt van je geheugen is wel/niet gelezen aanduiding een must.

is het een idee om met een klein groepje welwillende forummers de nieuwe omgeving te testen?

wordt er trouwens ook maatwerk geleverd of alleen een bestaand pakket ingericht?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Klick
Goed idee!! Ik heb je vraag doorgespeeld - ze willen eerst een soort proeftuin opstarten voordat het echt live gaat. We zouden dan kunnen kijken of we actuele onderwerpen die op dit forum staan kunnen vervolgen. Dit lijkt me niet onmogelijk :goed:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Marina

Een antwoord op je vraag
Nog een vraag: zal het in het archief nog mogelijk zijn om de zoekfunctie te gebruiken?
Ja, er zit een zoekfunctie op het archief dat je kan gebruiken
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Qanuk00 schreef: 08 dec 2023, 00:11 Ja, er zit een zoekfunctie op het archief dat je kan gebruiken
Ah, gelukkig. Mooi!

Goed idee @Klick om met een groepje forummers de nieuwe omgeving te testen!
Ik wil daar wel aan bijdragen als dat mogelijk en gewenst is.
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Marina wat mij betreft is dat zeker gewenst!
ik zou het liefst een groepje frequente forummers ernaar laten kijken, daarbij rekening houdend, zich in kunnen leven, met evt beperkingen van andere forummers.
Ruby+

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Ruby+ »

@Toeter en Qanuk00
Bedankt om ons zo goed op de hoogte te houden en onze feedback telkens door te geven. Ik snap dat het voor jullie ook lastig is met dat dit pas tamelijk laat is gedeeld. Gelukkig is de deadline al wat opgeschoven.

Ik zag dat diabetes.nl een feedback gespreksgroep heeft waar gebruikers feedback kunnen geven over het forum en nieuwe functionaliteiten aan kunnen vragen. In combinatie met een testforum lijkt mij dat zeker handig om de overgang voor iedereen wat te vergemakkelijken.
Klick

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Ruby+
Ik zag dat diabetes.nl een feedback gespreksgroep heeft waar gebruikers feedback kunnen geven over het forum en nieuwe functionaliteiten aan kunnen vragen. In combinatie met een testforum lijkt mij dat zeker handig om de overgang voor iedereen wat te vergemakkelijken.
goed gevonden! een top idee!

@Qanuk00
komen de daar gevraagde aanpassingen ook in ms.nl?
als dat zo is, dan is er vast ook wel een wensenlijst waarop we kunnen aanhaken. kan die lijst gedeeld worden.

er zijn bepaalde zaken met meer urgentie dan andere. bijvoorbeeld de leesbaarheid en vriendelijkheid voor de ogen zie ik als urgent, de sortering in een lijst gebruikers een nice to have.
hoe worden urgente bevindingen opgepakt?

zijn er momenten dat er aanpassingen gedaan kunnen worden aan het reeds bestaande forum straks? is dat een paar keer per jaar?
Laatst gewijzigd door Klick op 08 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jrs77

Re: Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Jrs77 »

@Klick beschrijft het prima; zo sta ik er ook in.

De inhoud van het huidige forum, met zoveel ervaringen en zoveel antwoorden op eindeloos veel vragen, mag gewoon niet verloren gaan.
Dat het in het gekozen pakket misschien (zonder maatwerk) niet mogelijk is, lijkt me een verkeerde reden om deze schat aan informatie verloren te laten gaan. Het doel is toch om patiënten van zoveel mogelijk informatie te voorzien, waarbij het gekozen pakket voor ms.nl het middel is? Toch niet andersom?

(Ik zit er ook niet op te wachten om dit forum ergens te gaan hosten om de informatie en mogelijkheden te behouden, maar als het nieuwe ms.nl daarvoor te beperkt is wil ik het best doen)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp