Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Klick

Per 1 februari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

…. ik ben er stil van.. baal enorm dat we onze geschiedenis kwijt gaan raken.

ja ik ga me aanmelden en het nieuwe ervaren. ik heb een kijkje genomen en me aangemeld op diabetes.nl maar ik weet niet of ik er blij van wordt.
door de tegels en daarna de mail achtige opzet van de topics is de look and feel minder overzichtelijk dan we nu hebben. ik ben niet tegen verandering en misschien kan er met instellingen veel veranderd worden, we gaan het zien.

@Qanuk00 @Toeter ik hoop dat het mogelijk is om alle gebruikers een mail (en een week later een herinnering) te sturen, misschien komen oude gebruikers ook weer terug daardoor.
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 06 dec 2023, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp gewijzigd, stopdatum is 1 februari 2024
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @Klick

Ik begrijp je reactie helemaal!! Weet dat dit ook mijn eerste reactie was die ik bij de MS Vereniging en MS.nl heb aangegeven.
We wisten wel dat dit eraan zat te komen, maar ons was in beginsel verteld dat het in rustiger vaarwater gecommuniceerd zou worden. Wij hebben pas vorige week vernomen dat het forum al per 1 januari gaat sluiten ... :o

Momenteel zijn we achter de schermen heel hard bezig met hoe we het allemaal gaan afsluiten. Dit gebeurt in samenwerking met de MS vereniging (nieuwsbrieven per volgende week) en MS.nl
We (moderators en IT) pleiten er in ieder geval hard voor dat er een backup van dit forum als archief naar ms.nl gaat.

Zie ook viewtopic.php?t=8051

Ik hoop dat jullie allemaal meezeilen naar ms.nl, zodat we daar onze conversaties weer kunnen voortzetten. Ikzelf heb erg veel baat bij dit forum gehad toen bij mij de diagnose werd gesteld en ben nu met veel plezier moderator.

Dit onderwerp blijft op dit subforum vanzelfsprekend open, zodat iedereen zijn zegje kan doen. Op het subforum forumregels en mededelingen zullen we de komende weken de updates vanuit de MS vereniging posten.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Steenbokje76

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick en @Qanuk00

Baal er vooral van ,voor nieuwkomers op dit forum, dat alle info hier verloren gaat.
Want heb er zelf met name in de eerste 2 jaar na de diagnose onwijs veel aan gehad om hier te zoeken naar onderwerpen.

Maar we gaan ons gewoon - ik hoop iedereen hier online - opnieuw registreren op ms.nl wanneer dit mogelijk is en
weer flink 'de pen in' om veel (nieuwe) onderwerpen te bespreken / gesprekken te beginnen.
Wellicht voor ons een keer dubbel qua onderwerp of topic, maar dat is dan niet anders.

Ik hoop dat het een mooi overzichtelijk platform gaat worden waar iedereen wat aan heeft!

@moderators veel succes de komende tijd! En super bedankt voor al het geregel achter de schermen.
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Wat jammer (en onhandig dat dit pas vorige week naar jullie is gecommuniceerd)!!

Ik waardeer het zeer dat jullie zo hard aan het werk zijn om alles op een goede manier af te sluiten en dat jullie hard voor een back-up pleiten dat in de vorm van een archief naar MS.nl over zal gaan! Ik zou het ook heel jammer en zonde vinden als alle info en gedeelde ervaringen e.d. verloren zouden gaan!

Ik hoop dat de nieuwe opzet van de topics geen belemmering zal blijken te zijn voor de overzichtelijkheid en dat ook de zoekfunctie nog zal blijven bestaan ter ontsluiting van alle informatie en gedeelde ervaringen.

Ik hoop ook dat iedereen hier zich zal aanmelden bij de nieuwe website en de gesprekken gewoon door zullen gaan.


Heeft het samengaan overigens naast consequenties voor het forum ook consequenties voor de MSWeb site?

Veel succes met alle verdere werkzaamheden!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

@Marina
Heeft het samengaan overigens naast consequenties voor het forum ook consequenties voor de MSWeb site?
Het is eigenlijk andersom ... we hoorden een paar maanden geleden dat MS Web zou samengaan met Nationaal MS Fonds en de MS vereniging qua informatieverstrekking als MS.NL, waardoor MS Web geheel zou komen te vervallen. Er is heel lang gediscussieerd wat dit dan zou betekenen voor het forum, omdat dit qua organisatie losstaat van MS Web. Maar ook het forum wordt dus betrokken in deze fusie en kan om juridisch-praktische redenen niet overgezet worden naar de nieuwe community. Vandaar dat het wordt gestopt.

Er wordt momenteel heel hard nagedacht over het behoud van de actieve onderwerpen en gebruikers op dit forum, hoe we die op de nieuwe community kunnen voortzetten. Omdat het allemaal kort dag is, kunnen we er nu nog niet veel over kwijt, maar we worden zeker gehoord!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00 ik waardeer jullie inzet enorm!

is er keuze geweest in welk cms gekozen gaat worden? / waarom is voor die van diabetes.nl gekozen?

een paar eerste bevindingen waarvan ik hoop dat het keuzes zijn die in de backend open gezet kunnen worden… :
ik zie geen gebruikers instellingen qua leesbaarheid volgorde (oudste eerst of laatste eerst) enz.
zelf vind ik het erg prettig dat ik dit forum op dark kan zetten (wit trek ik met mijn ogen niet na mn ozo).
het is mij na wat testen nog onduidelijk hoe je kan zien of je een topic/gesprek gelezen hebt.
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Dank voor je uitleg @Qanuk00.

Goed dat de krachten van de MS vereniging, het Nationaal MS Fonds en MS Web worden gebundeld in een platform met als doel betrouwbare, uitgebreide en actuele informatie over multiple sclerose en dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de kennis van externe deskundigen om tot een betrouwbare informatieverstrekking te komen.
Het zou mooi zijn, naar mijn mening, als er behalve de bestaande kennis bij de drie bovenstaande 'fusiepartners' daarin ook ervaringen en kennis op dit forum kunnen worden meegenomen.
Ik denk dan aan bijv. ervaringen met en kennis van ervaringsdeskundigen m.b.t. de diverse behandelingen en (alternatieve) medicatie, omgaan met de diagnose MS, het leven met MS, MS en werk en bijv. de video's van Stichting MS in beeld, verslagen van de ECTRIMS e.d.

Goed te weten dat jullie gehoord worden. En dat er wordt gedacht over het behoud van de actieve onderwerpen en gebruikers van dit forum. En, naar ik hoop, ook niet-actieve onderwerpen die nog steeds relevant/van waarde zijn.
Klick schreef: 22 nov 2023, 22:42 ...ik hoop dat het mogelijk is om alle gebruikers een mail (en een week later een herinnering) te sturen, misschien komen oude gebruikers ook weer terug daardoor.
Dit is ook mijn hoop.


@Klick, @Jrs77 en andere geinteresseerden: ik zie op MS.nl dat mensen die kunnen en willen meedenken en -praten over MS.nl zich kunnen opgeven voor een panel: "Je denkt en praat mee over MS.nl, je geeft advies, je test verschillende ideeën voor het platform. Of het nu gaat om de indeling, de inhoud of de gebruiksvriendelijkheid.".
Marina

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Marina »

Als ik kijk naar hoe diabetes.nl is vormgegeven dan ervaar ik dit als veel minder overzichtelijk en gebruiksvriendelijk dan dit forum. Je moet eerst zoeken in diverse groepen, op afzonderlijke pagina's, naar nieuwe berichten en diverse keren klikken om bij een onderwerp/bericht te komen.
En wat ik belangrijker vind: het overzicht van nieuwe onderwerpen/berichten is er niet zoals hier: alles mooi compact en overzichtelijk op 1 pagina zodat je deze in 1 keer kunt (over)zien. Op diabetes.nl is het zo te zien een stuk lastiger om alle nieuwe onderwerpen op te sporen.
Alleen daarom al zou ik willen pleiten voor behoud van het forum in de huidige, overzichtelijke, vorm.

Ik vraag me ook af of het op MS.nl nog mogelijk is om priveberichten te sturen naar andere deelnemers?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Qanuk00 »

Ik vraag me ook af of het op MS.nl nog mogelijk is om privé berichten te sturen naar andere deelnemers?
Ja, dat kan zekers.
Bij diabetes.nl vind je dit rechtsboven onder het kopje "Vind anderen"
Het huidige forum is vergelijkbaar met "Gesprekken", ook rechtsboven in het menu.

Het is net even allemaal anders, maar ik denk wel de moeite waard om te onderzoeken. Neemt niet weg, dat de manier waarop alles gecommuniceerd wordt op z'n zachtst gezegd "onhandig" is. Achter de schermen begint nu wat duidelijkheid te komen, nou de rest nog...
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Per 1 januari 2024 stopt het MSweb forum

Bericht door Klick »

@Qanuk00 ik hoop dat er een hoop te tweaken is aan de achterkant van het forum, dat het allemaal instellingen zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp