Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Alles omtrent werk en uitkeringen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Toeter »

Ik ben benieuwd of, en zo ja wat voor, reactie je krijgt.

De vermoeidheid werkt inderdaad door in alle aspecten van het leven.

Er is werkelijk niets van mijn identiteit, mijn leven, mijn persoonlijkheid dat onaangetast is gebleven, door de vermoeidheid.

Probeer je het ene te doen op de manier die je graag wil of belangrijk vindt, laat je ergens anders weer iets vallen. Dat ook belangrijk is.

Ik schiet continu tekort op alle vlakken van mijn leven, omdat ik alles nog maar een beetje kan doen.
Steenbokje76

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Steenbokje76 »

@Toeter
Ik schiet continu tekort op alle vlakken van mijn leven, omdat ik alles nog maar een beetje kan doen.
Precies dat! Was het maar 'alleen' het werk gedeelte wat niet meer lukt.

Dat ik voor mezelf tekort schiet is 1 ding, maar vind het vooral ook heel rot voor mijn omgeving.
En voel me dan ook regelmatig schuldig daarover. Onterecht... i know... maar dat is het verstandelijke vlak.
Gevoelsmatig ligt het totaal anders.

Bedankt voor je bericht!!!!
Marina

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Marina »

@Steenbokje76 ik hoop dat je e-mail haar aan het denken zet en dat je een (positieve) reactie krijgt!
AngelNoa

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door AngelNoa »

zonder het rot te bedoelen...maar draven julie niet een beetje door?
Ook ik vind haar bericht niet geweldig en kortzichtig, maar om daar zo'n ding van te maken?
En excusses vind ik wel heel erg ver gezocht...

het doet me denken aan hoe iemand hier ooit boos en verontwaardig was dat er "ms mode" bestaat. Ik bedoel...je kunt je ook overal druk om maken, óf het laten voor wat het is en je energie in andere leukere dingen steken...imho he!
Dave22

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Dave22 »

Lees eens haar adviezen. Je hebt makkelijk praten als je een topambtenaar bent. De meeste MSers zitten niet in die positie. Ik kijk wel uit om minder te werken of een andere baan te nemen. Als dat niet lukt, dan ben ik zwaar te sjaak.
Jetteke

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Jetteke »

Ik herken haar van een webinar eerder dit jaar, over MS en werk. Met name het stuk over het UWV vond ik nogal onnavolgbaar. Maar ja, makkelijk praten inderdaad, als je dat werk zelf hebt gedaan.
Steenbokje76

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Steenbokje76 »

@AngelNoa
zonder het rot te bedoelen...maar draven julie niet een beetje door?
Ook ik vind haar bericht niet geweldig en kortzichtig, maar om daar zo'n ding van te maken?
En excusses vind ik wel heel erg ver gezocht...

het doet me denken aan hoe iemand hier ooit boos en verontwaardig was dat er "ms mode" bestaat. Ik bedoel...je kunt je ook overal druk om maken, óf het laten voor wat het is en je energie in andere leukere dingen steken...imho he!
Door een simpele vergelijking te maken met een opmerking uit het verleden van iemand over MS mode (i dont care about ms mode.) t.o.v. een interview met een hoogopgeleid persoon van het UWV die mede over onze uitkeringen gaat/ de uitkeringen van toekomstige ms'ers en een voorbeeld zou moeten zijn, slaat nergens op. Ik vrees dan dat je de kern van de boodschap mist.

het is mijn mening, mijn visie. Zoals de dame van het UWV ook duidelijk haar mening/ visie verkondigd.

Als zij bepaalde uitspraken doet, kan ze tegenwoord verwachten.

Ik ben zelf ook hoog opgeleid en heb zelf geen keuze in werken of niet. Was het maar zo.

Het feit dat je een weerwoord geeft, geeft aan dat je niet alles maar aanvaart en accepteert.

Als jij dat niet wilt, is dat ook prima. Maar waarom vind je het dan nodig om juist weerwoord te geven op reacties van mede ms'ers die er wel iets van vinden? Probeer zelf dan je energie in iets anders te steken.

Niet verkeerd bedoeld he.
Marina

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Marina »

@AngelNoa
Ik vind persoonlijk dat je niet kunt zeggen over iemand dat diegene doordraaft als het diegene pijn doet wat iemand zegt. Dus als het over gevoelens gaat. Iemand voelt wat zij/hij voelt.. Het is in mijn ogen niet aan een ander om daar een mening/oordeel over te hebben. Als die gevoelens tenminste zijn waar je op doelt..?

Als je doelt op het ons druk maken en daarop actie ondernemen door die mevrouw een e-mail te sturen: ik vind het je druk maken om de naam 'MS Mode' niet te vergelijken met hetgeen we ons hier druk om maken. Omdat de naam 'MS Mode' geen mogelijke consequenties kan hebben voor mensen die een uitkering krijgen/willen aanvragen. De gedachtegang van iemand in een topfunctie bij het UWV over mensen met MS en werk mogelijk wel.
En het lijkt mij een belangrijke zaak als iemand in zo'n hoge functie bij het UWV haar beeld bijstelt als die niet opgaat voor een (groot) deel van de mensen met MS.
Steenbokje76

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Steenbokje76 »

De dame van het uwv heeft de.moeite genomen om mij een email terug te sturen.
Ga reactie ivm privacy niet posten hier.

Heb haar er wel nog even voor bedankt.
Voelt als een afsluiter nu.


*dit bericht is gewijzigd*
Laatst gewijzigd door Steenbokje76 op 04 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Nessa

Re: Afgekeurd met MS, ligt vooral aan jezelf??

Bericht door Nessa »

@Steenbokje76 In verband met de privacy ga je de ontvangen reactie niet openbaar posten. Alleen alle dingen die hier gezegd zijn over deze mevrouw inclusief je gemengde gevoelens bij deze e-mail blijven wel op dit openbare forum staan? Moeizaam...

@Moderator Wat mij betreft wordt dit topic dus verwijderd...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp