Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en griep

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marina

Re: MS en griep

Bericht door Marina »

Fijn dat het beter met je gaat @Seahorse!
Hopelijk geldt dat ook voor @Lieveheersbeestje :bidden:.
MS_Maria1111

Re: MS en griep

Bericht door MS_Maria1111 »

Hoi,

oh, ik herken wel veel in dat jij met 40 graden koorts ook niet meer rechtop kan blijven zitten, en alles verlamd is.

Bij mij is het bij 40 koorts hoofdzakelijk links verlamd, en kan ik ook niet meer uit bed komen of van de bank/toilet zelf overeind komen.

Zelfs na 24,5 jaar MS denk ik dan nog altijd dat ik mijzelf dan aanstel. Maar ik lees dat jij dat dus ook hebt.

Het lijf en de MS is toch maar een raar iets, nietwaar?


Toeter schreef: 30 nov 2023, 19:00 Hallo @Lieveheersbeestje

Wat een ellende zeg!

Gebruik je medicatie? MS medicijnen staan er wel om bekend je afweersysteem te onderdrukken, dus je lichaam kan het virus moeilijker bevechten.

Heb je normaal gesproken ook last van het Uthoff fenomeen? Dat je bij warmte meer klachten krijgt?

Ik kan normaal gesproken nog best een stukje lopen, maar met 40 graden koorts, kan ik niet eens rechtop blijven zitten. Alles is verlamd.

Dus ik geloof wel dat je na 3 meter moe bent!!

Slik je wel volop ibuprofen en paracetamol? Dat helpt de koorts een beetje onderdrukken.

En raadpleeg de huisarts als het nog langer duurt.

Heel veel sterkte en beterschap!
Lieveheersbeestje

Re: MS en griep

Bericht door Lieveheersbeestje »

Dank voor jullie reacties! Ik ben goed ziek geweest. De griep ging over in bronchitis en daarna buikgriep. Ik ben nu aan het aansterken. Ben doodmoe en zo slap als een vaatdoek. Vannacht weer een nieuw verschijnsel erbij: enorme pijn in m'n benen. Ik kon er niet van slapen. Vandaag de neuroloog maar eens bellen want ik ben er, na ruim 3 weken, ondertussen wel klaar mee! Hopelijk is er pijnstilling voor die benen want ik kan niet slapen. Paracetamol en Ibuprofen helpen niet.
Veel beterschap voor al die anderen met griep!
Marina

Re: MS en griep

Bericht door Marina »

Pffff je hebt het wel te pakken gehad zeg... hoop dat je snel weer aansterkt!

Wat naar dat je nu daar bovenop die pijn in je benen hebt :hmmm:.
Als zowel paracetamol als ibuprofen niet helpen dan zou het kunnen zijn dat je last hebt van zenuwpijn want dat is niet te onderdrukken door deze soort pijnstillers. Of misschien komt de pijn mogelijk door spasticiteit. Voor beide soorten pijn bestaan medicijnen. Wellicht kun je (ook) eventueel tijdelijk een slaapmiddel krijgen (die de spieren ontspant).
Zou dit alles ook zeker met je neuroloog bespreken, ook omdat die pijn een nieuwe klacht is en nieuwe klachten altijd een reden zijn om bij je neuroloog aan de bel te trekken.
Sterkte!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS en griep

Bericht door Toeter »

He shit, wat vervelend!

Slik/smeer je magnesium? Ziek zijn onttrekt veel vitaminen en mineralen aan je lichaam.

Ik herken die pijn van wanneer ik mijn magnesium niet neem.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp