Toen ik net de diagnose kreeg, was dit forum een enorme hulp. Niet alleen de mogelijkheid om anderen met MS wat te kunnen vragen (zoals dat vast ook op ms.nl zal komen) was fijn. Misschien nog belangrijker was de enorme kennisbank die dit forum in al die jaren is geworden, waar je echt bijna alles terug kon vinden. En dat gebruik ik, vast net als vele anderen, nog steeds. En die kennisbank groeit met iedere post op het forum.
Fijn dat er een nieuw project is opgezet om via ms.nl een nieuwe community op te zetten; hopelijk wordt het een succes. Maar als pas 6 weken vooraf wordt bedacht dat een forum moet worden gesloten om ergens een (dus nog niet bewezen) community op te zetten en mensen daar naartoe te dwingen, krijg ik daar weinig vertrouwen in.
Juridisch gezien kan dit forum gewoon in de lucht blijven, en onder deze url in een nieuw jasje worden gestoken. Omdat iedereen een nick gebruikt, en het forum dus geen persoonsgegevens bevat, zie ik zelfs in de AVG geen bezwaar om alle berichten onder ms.nl te hangen. Technisch misschien wat lastiger, maar gebrek aan mensen of kennis kan geen reden zijn om dit forum de nek om te brengen.Juridisch blijkt het niet mogelijk om dit forum door te zetten naar de community van MS.nl. Ik heb me hard gemaakt om dit duidelijk en goed naar ons toe te communiceren, maar pas sinds een maand is een communicatiemanager aangesteld om ons hierbij te helpen.
Daarom het dringend verzoek om dit forum in de lucht te houden. Wanneer hosting(kosten) het probleem zijn, is daarvoor wat te regelen,