Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Q10 als supplement tegen vermoeidheid

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
irini

Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door irini »

Hallo, ik moet ivm. Mijn te hoge cholesterol statinenen slikken aangezien ik het met diet niet omlaag krijg(erfelijke aanleg)
Ik wil nu q10 tegen de bijwerkingen gebruiken maar het is ook tegen vermoeidheid .
Zijn er hier ook mensen die q10 daarvoor gebruiken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nessa

Re: Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door Nessa »

Ik gebruik al jaren Q10 tegen de vermoeidheid, samen met biotine, acetyl-l-carnitine en alfaliponzuur. Dit op voorschrift van mijn complementair arts. Het zijn allemaal middelen die een gunstig effect hebben op de mitochondriën (energiefabriekjes in de cellen) in je lichaam en hersenen.

Naar Q10 is ook onderzoek gedaan:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25603363/
irini

Re: Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door irini »

Bedankt voor je reactie!
Dan sla ik dus 2 vliegen in 1 klap ! Dat zou mooi zijn ! (Eigenlijk3)ik ga het meteen proberen…. Maar het is wel f….ing duur!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nessa

Re: Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door Nessa »

@irini Ik weet niet welke dosering je moet gebruiken en naar welk merk je zit te kijken?

Ik gebruik de Q10 van Vitals of VeraSupplement. 100 mg per dag, 150 softgels voor 75 euro of 100 capsules voor 41 euro. Als je dat omrekent per dag, kom je op 40-50 cent. Dat vind ik nog best te doen...
irini

Re: Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door irini »

Ik heb dus die van healthy vitamins zo rond de 50,-
Ga deze proberen en kijken hoe dat bevalt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
irini

Re: Q10 als supplement tegen vermoeidheid

Bericht door irini »

Ik slik dus ubiquinol 100 mg. Schijnt dus beter te zijn dan q10 . Als het dus werkt laat ik het weten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp