Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

temazepam

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

temazepam

Bericht door AngelNoa »

meer mensen die zonder temazepam zitten omdat het niet leverbaar is?
Ik heb nu Zolpidem gekregen en hoewel ik maar een halve tablet nam (10mg door de helft gedaan) voelde ik me hondsberoerd. Volgens de apo is 10mg zolpidem ook zwaarder dan 10mg temazepam.

Kan alleen maar hopen dat er weer gauw temazepam beschibaar is, maar ze konden er nog niks van zeggen. Zeker niet voor eind januari :hmmm:
Marina

Re: temazepam

Bericht door Marina »

@AngelNoa Dat je klachten hebt door het overstappen op een ander slaapmiddel is niet gek, lees ik. Wel vervelend natuurlijk..

Je zou aan je huisarts kunnen vragen of hij/zij je temazepam voorschrijft van de Regenboog Apotheek. Omdat de Regenboog Apotheek lage doseringen maakt voor gebruik in taperingstrips en omdat er taperingstrips zijn voor temazepam, kan je huisarts je daarvan iedere gewenste dosering voorschrijven via het bestelformulier. Je zou, volgens het formulier, dan de temazepam de volgende dag (mits voor 12:00 uur besteld) thuis bezorgd kunnen krijgen.
Zie: https://www.psychosenet.nl/online-spree ... temazepam/
Laatst gewijzigd door Marina op 11 dec 2023, 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: temazepam

Bericht door Klick »

@AngelNoa dit linkje heb ik van @Viridis
zie:
https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/4.html
Knillis

Re: temazepam

Bericht door Knillis »

Ik heb dezelfde ellende met een ander middel. Heb altijd Rivotril gebruikt maar dat is er al heel lang niet meer. In plaats daarvan gebruik ik Clonazepam 0,5 mg. Ook dat was vanaf afgelopen april ook opeens niet leverbaar en kreeg ik diazepam. Het zou een sterkte hebben gelijk aan de clonazepam. Maar 12 uur na inname had ik nog het gevoel met m’n hoofd in een glazen pot te zitten, helemaal op afstand van m’n omgeving. Ben toen halve pilletjes gaan gebruiken maar had niet het zelfde resultaat als met Clonazepam.

Inmiddels heb ik wel weer Clonazepam al kunnen ze niet geleverd worden in mijn baxter rol en moet ik ze los geleverd gebruiken. Niet handig maar ben blij dat ik ze weer heb.

Het is echt schering en inslag dat medicatie al dan niet tijdelijk niet leverbaar is. Ik hoop voor jou dat jouw eigen medicatie weer snel leverbaar is. Hou het vooral zelf in de gaten en vraag regelmatig bij de apotheek na of ze de pillen al weer kunnen krijgen want zelf denken ze er vaak niet aan het weer over te zetten naar de originele pillen. Sterkte.
AngelNoa

Re: temazepam

Bericht door AngelNoa »

@Marina wat die strips zijn weet ik niet, maar ik wacht het wel af even. Ik mag dus de Zoldipem nog in kwartjes nemen, dat ga ik eerst proberen. Ik heb er tenslotte al voor betaad ook, kost allemaal teveel om weg te gooien. Anders wordt het vaker oxazepam...

@Klick tnx eerste kwartaal dus hopelijk

@Knillis sterkte
Steenbokje76

Re: temazepam

Bericht door Steenbokje76 »

@Marina

Bedankt voor het meedenken.
Je zou aan je huisarts kunnen vragen of hij/zij je temazepam voorschrijft van de Regenboog Apotheek. Omdat de Regenboog Apotheek lage doseringen maakt voor gebruik in taperingstrips en omdat er taperingstrips zijn voor temazepam, kan je huisarts je daarvan iedere gewenste dosering voorschrijven via het bestelformulier. Je zou, volgens het formulier, dan de temazepam de volgende dag (mits voor 12:00 uur besteld) thuis bezorgd kunnen krijgen.
Zie: https://www.psychosenet.nl/online-spree ... temazepam/
zijn die taperingsstrips niet uitsluitend bedoeld voor als je de slaapmedicatie wil gaan afbouwen?
Dit moet volgens mij ook zo door je huisarts beschreven worden om hiervoor in aanmerking te komen.
Je krijgt dan wekelijks door de regenboog apotheek 1 strip per keer thuisgestuurd.
Dit is wat ik althans lees en er uit kan opmaken. Maar mss heb ik het mis.
Had voor vandaag nog nooit van taperingsstrips gehoord... :giegel:

Zie ook link:

https://www.taperingstrip.nl/voorschrij ... tellen/?q=

@AngelNoa

Ik gebruik ook temazepam en ga aankomende maandag weer bestellen.
einde van de week maar even informeren bij de apotheek of ze nog iets op voorraad hebben.

De temazepam heeft ook als extra voordeel dat het spierontspannend werkt. Een voordeel voor veel mensen met MS.
Dit spierontspannende effect is helaas in veel mindere mate aanwezig bij zopiclon en zolpidem.
Marina

Re: temazepam

Bericht door Marina »

@AngelNoa
Snap ik. Goed dat je nog een alternatief hebt!


@Steenbokje76
Graag gedaan.
Ik had ook niet eerder van taperingstrips gehoord hoor. Maar die zijn, zoals ik ook las, inderdaad bedoeld om medicijnen af te bouwen die onttrekkingsverschijnselen kunnen geven als je er in 1 keer mee stopt (zoals bijv. ook bij anti-depressiva het geval is).

De link in m'n vorige bericht (https://www.psychosenet.nl/online-spree ... temazepam/) verwijst naar een vraag van iemand die in precies dezelfde situatie zit als AngelNoa. Taperingstrips zijn in principe wel bedoeld voor afbouwen. Ik zie het advies dan ook als een advies voor een noodgeval. Je kunt dan de periode overbruggen totdat er weer temazepam verkrijgbaar is bij je reguliere apotheek.
In dat advies staat ook die Regenboog Apotheek vermeld met een link naar een bestelformulier voor deze apotheek. Bij deze apo werkt het zo te lezen wel weer ietsje anders dan bij taperingstrip.nl die binnen een week levert, terwijl de Regenboog Apotheek volgens het formulier binnen 1 a 2 dagen levert.

Ik hoop voor jou, AngelNoa en andere temazepam-gebruikers dat deze weer snel geleverd wordt!
Nessa

Re: temazepam

Bericht door Nessa »

Pas op met de Regenboogapotheek als je verzekerd bent bij een maatschappij die onder de VGZ-groep valt https://regenboogapotheek.nl/vgz/

Het zou namelijk nogal zuur zijn als je in de problemen komt doordat je medicatie niet geleverd kan worden maar het alternatief financiële problemen geeft...

Ik vind het trouwens echt heel naar en ook bizar dat zulk soort medicatie niet leverbaar is...
leeuwtje-nl

Re: temazepam

Bericht door leeuwtje-nl »

Toevallig van de week na 3 jaar een herhaalrecept temazepam aangevraagd, online via het ziekenhuis, geen enkel overleg met een arts. Recept is afgegeven, temazepam opgehaald bij de apotheek. Het enige wat ik daar hoorde was dat de tabletten niet leverbaar zijn, daarom kreeg ik capsules.
Marina

Re: temazepam

Bericht door Marina »

@Nessa goed opgemerkt! Ik had dit nog niet gezien. Ik ging er overigens vanuit dat degenen die het betreft alle informatie op de website goed doorlezen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp