Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Traplift niet mogelijk dus nu moeten verhuizen?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Debje

Traplift niet mogelijk dus nu moeten verhuizen?

Bericht door Debje »

Hallo allemaal,
Via de WMO heb ik een traplift, scootmobiel en aanpassing keuken toegezegd gekregen. Na maanden 🙄 bleek dat op deze trap geen traplift geplaatst kan worden, trap is te smal in combinatie met mijn lengte en gewicht.

Nu keek ik naar een huislift maar dit kost rond de 30000 euro..oeps..dat is de enige optie dan? De gemeente biedt een verhuisvergoeding aan, en denkt dat ik beter kan verhuizen.

Wie heeft ervaring hiermee? Hoe verloopt zoiets? Heb een koophuis, dan moet je de winst uit de verkoop van het huis opeten om een hoge huur te betalen? Ik weet het even niet meer..wat is wijsheid 😔
Nessa

Re: Traplift niet mogelijk dus nu moeten verhuizen?

Bericht door Nessa »

Als jouw huis alleen geschikt gemaakt kan worden voor je beperkingen tegen hele hoge kosten, mag de gemeente van je vragen om te verhuizen naar een geschikte woning. Dat zal in jouw geval gaan om een gelijkvloerse en mogelijk rolstoelgeschikte woning. Dat heet het primaat van de verhuizing.

Maar daar zitten best wat spelregels aan vast voor de gemeente. Een erg belangrijke regel is daarbij of er op korte termijn zo'n geschikte woning te vinden is. Dat kan zowel om een koop- als huurwoning gaan. De gemeente moet daar wel onderzoek naar doen.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'opeten' van de winst. Als je verhuist naar een huurwoning, heb je huurkosten maar bij een koopwoning heb je hypotheeklasten. Een eventuele eigen bijdrage voor de WMO is niet afhankelijk van koop/huur of vermogen. Sowieso speelt je financiële situatie geen rol bij de vraag of je wel of geen voorzieningen krijgt uit de WMO.

Hier kun je meer over lezen over het primaat van verhuizing: https://www.schulinck.nl/infographic/in ... erhuizing/
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp