Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ziek en ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liselotje

ziek en ms

Bericht door Liselotje »

Hai allemaal.

Even een vraag. ik ben sinds 2dagen ziek. opgezwolle klieren.keelpijn..verhoging etc


maar sinds vandaag zak ik letterlijk door mijn benen
.heb geen kracht meer.

Moet ik nu bang zijn voor een schub of zijn dit oude klachen die opspelen?
Sarlina

Bericht door Sarlina »

Ik kom toevallig net bij de ms verpleegkundige vandaan en ben snipverkouden. Die wist me te vertellen dat het heel goed kan zijn dat er oude klachten opspelen doordat je ziek bent.

Gelukkig maar, want ik word er gek van....Als het goed is, is het met een paar dagen weer voorbij.

Beterschap:bloem:
Blom

Bericht door Blom »

Koorts of een ontsteking verergert MS klachten. Dit mag je geen schub noemen heb ik eens van mijn neuroloog gehoord.

Het zijn dus vast en zeker oude die opspelen.

Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Neem paracetamol of ibuprofen voor de koorts.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey Liselotje,
Vervelend voor je dat je keel zo 'n pijn doet:(

Het is voor mij al enkele jaren geleden dat ik echt griepziek was, maar ik kan me nog herinneren dat ik met de koorts alle kracht in mijn benen kwijt was. Sowieso had ik toen meerdereschub-achtige klachten, maar dat is met de griep weer weggetrokken.

Beterschap!
Knillis

Bericht door Knillis »

Als ik maar een beetje verhoging krijg begeven mijn benen het direct.

Deze winter had ik flinke buikgriep. Wilde naar het toilet omdat ik moest overgeven maar zakte naast het bed op de grond.

Zodra de koorts weg is heb ik mijn benen ook weer terug gelukkig.

Het is dus goed mogelijk dat je door je keelontsteking, met koorts verergering van oude MS klachten krijgt.

Wens je een spoedig herstel en tot die tijd maar zo veel als mogelijk lekker in je bedje blijven.

Nelleke
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Thanx voor jullie lieve antwoorden!

Ik schrok vanmiddag echt toen ik door mijn benen heen zakte en niet meer overeind kon komen. kon ze geen centimeter meer bewegen.

Merk dat het met een paracetamol iets beter word,maar blijf blubberbenen houden en armen die loodzwaar aanvoelen. kopje thee omhooghouden is topsport momenteel.

Hoop echt dat dit snel overgaat want het is niet grappig!
Fia

Bericht door Fia »

Hoi Liselotje,

Hier hetzelfde als ik flinke koorts heb begeven mijn benen het, zodra de koorts zakt kan ik weer iets staan.

(twee jaar terug had ik achteraf gezien nierbekken ontsteking.

Ik kon niets, is er een arts van de HAP langsgekomen incl ambulance, want ik kon echt helemaal niets, komt die arts binnen, is de koorts gezakt en kon ik iig weer op mijn benen staan, de arts was de deur nog niet uit of de koorts en de klachten kwamen weer:huh: ,

uiteindelijk zelf naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig maar anders was ik er niet meer geweest)

Liefs,

Fia
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Is idd keelontsteking. vandaag koortsvrij en benen doen het weer.

Merk nog wel dat andere ms klachten de kop op steken. zenuwpijn en gevoelstoornis in vingers.

Ms is echt een vreemde ziekte..dat je zo heftig kan reageren op koorts.
M&MS

Bericht door M&MS »

Tja, dan is je weerstand minder. En komen oude klachten weer op, of ontwikkelen zich nieuwe klachten.

Ik had in 2006 griep. De dochter van mijn vriend kwam op bezoek met haar vriendje. Dus ik uit bed. Maar ik was zo draaiduizelig, dat ik pardoes over de bank viel.

Toen ben ik maar weer in bed gekropen. Een erg goede indruk kon ik toch niet nalaten.:o
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp