Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

soort pijnlijke trekkende band gevoel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marjandatbenik

soort pijnlijke trekkende band gevoel

Bericht door marjandatbenik »

Hallo

Ik zit al een tijdje te dubben.
Ik ben begin februari geopereerd aan een galblaas verwijdering op de klassieke manier.

Vanaf Januari heb ik al een gevoel net als er vanaf achterkant rechterkant ribben thv onderkant borst een touw aangespannen word tot aan het middenrif het is een naar trekkend pijnlijk gevoel met alles wat ik doe, ook in en uit ademen word er door gehinderd.Het voelt ook anders aan.
Het is net bij het uit ademen het strakker word getrokken en bij het in ademen de volume word tegen gehouden door het strakke gevoel.

Nu zei de chirurg dat het normaal is naar zo`n operatie en dat het na een week of 7 wel over moet zijn.
Maar ik ben inmiddels 11 weken verder en het word gewoon niet minder.

Heeft dit toch mischien met MS te maken ?:???:
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve Marjandatbenik

[QUOTE]Heeft dit toch mischien met MS te maken:???: [/QUOTE]

Het heeft misschien nog met de operatie te maken,hiervoor even de chirurg raadplegen...
Maar het kan ook een gevoelsstoornis zijn,en dan hoort het bij m.s.hier zit ook geen tijd aan aan hoelang dit kan duren voor het overgaat.....alleen dat het erg vervelend is..........als je toch twijfelt altijd even de m.s. verpleegkundige bellen.
Ik wens je heel veel sterkte.

liefs vlindie:aai: :knuffel:
M&MS

Bericht door M&MS »

Er bestaat een MS bandgevoel op die plaats die liefkozend de MS Hug (MS knuffel) wordt genoemd, maar het kan ook aan de gal of slokdarm kunnen liggen.

Vraag dat even bij je arts na.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb ook lang dat bandgevoel gehad, de spieren achter mijn ribbenkast verkrampte, leek wel of ik doormidden werd gedeeld en er een olifant boven op me zat. Voor mij was de beste oplossing op bed liggen en proberen de boel te ontspannen,.

Juist als je naar adem ligt te happen, span je je spieren nog meer aan.

sterkte ermee
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp