Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen open MRI, verzet naar 2 mei

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Billy

Ervaringen open MRI, verzet naar 2 mei

Bericht door Billy »

Mijn vpk heeft me gisterochtend gebeld, ik mag in Mei weer de halfjaarlijkse MRI controle.

Nu ben ik al een keer of 8 zeker in die wc-rol geweest, en ipv dat het makkelijker wordt, wordt het alleen maar angstiger. Vraag me niet waarom, kan heel nuchter zijn, maar met dat apparaat lukt me dat nou eenmaal niet :cool:.

Heb altijd zoiets van niet zeuren, met oxazepam en het is maar een kwartiertje moet je het maar volhouden :p.

Laatste x was erg zwaar :nerveus:. Dus had het met de vpk erover om dan wat extra oxazepam te nemen.

Maar op haar voorstel, ga ik toch piepen en voortaan maar in de open MRI... Neem toch nog wel mijn 2x 10mg oxazepam, zie ik dat het me allemaal meevalt dan ga ik de volgende keer zonder :ja:.

Ik word panisch als ik mijn armen en benen niet opzij kan bewegen. Bijv. grote liften geen enkel probleem, maar die kleine wil ik snel weg!! Al lagen bijv. beide honden langs me begin ik al om me heen te schoppen en meppen :sorry:.

Nu ging ik googlen voor de open MRI :stom:, en zag ik handen vastgebonden :eek:. Niet meer googlen en gewoon afwachten dus maar hihi.

Wie van jullie heeft positieve ervaringen met een open MRI? Ben wel benieuwd, mss dat dat me een beetje kan geruststellen voor dat tosti-ijzer :).

Ter info ik ga dan in Mill.
Annemiek

Bericht door Annemiek »

Hoi Billy,

Ik ben in de open MRI in Mill geweest, bij Diasana.
Heel goed bevallen in alle opzichten. Je kunt gewoon naast je naar buiten kijken en ziet dan aan de ene kant de regiekamer en aan de andere kant een mooi verlichte muur met vogeltjes.

Ook bij mij sloeg de paniek na enkele MRI's ineens toe en in de open MRI vond ik het helemaal niet eng.
Billy

Bericht door Billy »

Wat fijn om te lezen Annemiek :bedankt:. Dit stelt me echt gerust :ja:!

Ik heb in de gewone MRI nog nooit mijn ogen opengedaan :ogen:. Hangt dan wel een spiegeltje, maar ik wou niet weten waar ik was :D.

Een uitzicht op vogeltjes klinkt wel erg leuk :).
Lucy

Bericht door Lucy »

Hoi Billy,

begrijp jouw verhaal helemaal, we hebben dan toch last van claustrofobie :boos:

Ik mag ook gezellig weer eind mei, maar neem dan een extra pilletje amitriptyline in en doe zeker mijn ogen niet open, want dan gaat het zeker mis en mijn man houdt dan al die tijd mijn voet vast.

Echt waar hoor anders ga ik niet in dat ding.

Veel sterkte hoor,:knuffel:
Billy

Bericht door Billy »

Ik begrijp je helemaal Lucy :vriendjes:.

Is idd claustrofobie, maar heb het maar even uitgelegd want ik ben dus niet bang voor kleine ruimtes zolang ik maar mijn armen en benen vrij heb ;).

Lief van je man dat hij je steunt!!
Luca76

Bericht door Luca76 »

hier nog 1..die alleen stoned van de valium en met manlief durft...:o
Lucy

Bericht door Lucy »

[QUOTE=Billy;844605]Ik begrijp je helemaal Lucy :vriendjes:.

Is idd claustrofobie, maar heb het maar even uitgelegd want ik ben dus niet bang voor kleine ruimtes zolang ik maar mijn armen en benen vrij heb ;).

Lief van je man dat hij je steunt!![/QUOTE]

Klopt Billy, dat gevoel van vrijheid met armen en benen en dan niet weg kunnen wanneer jij dat wilt.

Eigenlijk heb ik hetzelfde bij de tandarts met een wortelkanaalbehandeling ook zo iets afschuwelijks.

En inderdaad mijn man steunt mij bij alles :aai:
Billy

Bericht door Billy »

Misschien moet ik maar eens een man zoeken :haha:...

Waarom gaan jullie eigenlijk ook niet in een open MRI? Ik dus eerst ook niet hoor :ogen:...
Lucy

Bericht door Lucy »

[QUOTE=Billy;844610]Misschien moet ik maar eens een man zoeken :haha:...

Waarom gaan jullie eigenlijk ook niet in een open MRI? Ik dus eerst ook niet hoor :ogen:...[/QUOTE]

Geen idee eigenlijk, wist niet eens dat dat bestond ;)

En eerlijk gezegd het is hier om de hoek en dat scheelt ook weer een boel energie....en het duurt nu gelukkig maar een kwartiertje.
Billy

Bericht door Billy »

Voor mij is de open MRI zelfs nog dichterbij dan mijn zkh ;).

Fijn en knap dat het je ook lukt hoor :buigen:!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp