Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

oorsuizen en dof gevoel in hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nelleke

oorsuizen en dof gevoel in hoofd

Bericht door Nelleke »

Hallo beste forumbezoekers. In 2000 is bij mij de diagnose MS gesteld na een ernstige gevoelstoornis in benen, romp en armen. Dat is na verloop van tijd weggegaan, behalve in mijn handen. Soms is het wat meer, dan weer wat minder, maar blijvend.
Lastig maar prima mee te leven.

Nu heb ik sinds een paar dagen oorsuizingen en een dof soort gevoel aan de linkerkant van mijn gezicht. Ook heb ik last van stijve spieren aan de onderkant van mijn nek naar mijn schouders toe.

Ik vraag mij af of dit MS-gerelateerd is. Iemand ervaring?
IkbenIk

Bericht door IkbenIk »

Hoi Nelleke,

Ik heb een poos gewerkt bij een KNO-arts. Bij hem kwamen veel patienten met dit soort klachten. Als je last hebt van je nekspieren kun je inderdaad klachten krijgen zoals jij zegt: oorsuizen en aangezichtspijn/dofheid. Dus ik denk niet dat het op zich met MS te maken heeft.

Heb je misschien een verkeerde houding, of andere dingen gedaan dan anders ( teveel gesport, je huis verbouwd, ik noem maar wat :) ), waardoor je nek teveel belast is?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp