Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Op jezelf bezuinigen?

Alles omtrent werk en uitkeringen
iDreams

Op jezelf bezuinigen?

Bericht door iDreams »

Hoe gaan jullie er mee om als er wel een steeds hoger eigen risico door gedrukt wordt? Ik hou er alvast maar rekening mee dat dit wel gaat gebeuren...

Dan heb ik het over die 400 euro voor 2013... :(

Kiezen jullie er voor om dan geen fysiotherapie meer te doen?

Of om bijvoorbeeld geen ondersteunende medicatie meer te slikken?

Is een ondersteunend controle bezoek aan de neuroloog dan nog iets wat je door laat gaan?

Of een MRI ter controle?

Dit jaar had ik bijvoorbeeld na 3x fysiotherapie in januari al de eerste rekening voor een deel van mijn eigen risico op de deurmat liggen!

Ik ken nu de oefeningen wel, die kan ik thuis ook doen.

Ook al lijkt het onmogelijk er moet toch een manier zijn om ook zelf ergens dit bedrag te vermijden?

En worden we dan niet allemaal duurder in de zorg als we op deze manier op ons lichaam gaan bezuinigen?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Met mijn Copaxone ben ik in 2 weken al door mijn Eigen Risico heen voor de rest van het jaar. Bezuinigen op andere zaken is dan ook niet meer nodig. Stoppen met Copax om financiële redenen wil ik niet, ik vind wel een oplossing om te betalen. Ik baal wel als het inderdaad zoveel verhoogd wordt, maar laten we eerst dat maar eens afwachten.
Billy

Bericht door Billy »

Ik zou ook niet kunnen bezuinigen.

Krijg Tysabri in het zkh, fysio stoppen is echt geen mogelijkheid vind ik :stop:.

Heb er dan ook nog de eigen bijdrage zitten ziekenvervoer bij, die was dit jaar €93. Hoop dat dat ook niet veel gaat stijgen!!
joge

Bericht door joge »

Ik ben ook 'in no time' aan m'n eigen risico.

CZ heeft de mogelijkheid dat het bedrag gespreid over het jaar wordt afgeschreven. Dan zit je in ieder geval niet aan het begin van het jaar al met dat hoge bedrag.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik zit sinds dit jaar bij een collectieve gemeente pakket van VGZ. Geen idee hoe ze het volgend jaar zullen doen, maar dit jaar hoef ik mijn eigen risico gelukkig niet te betalen.

Als het wel zou moeten, zou ik ook proberen die betalingen te verspreiden.
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb dit jaar ook collectief via de gemeente, meteen het laatste jaar want ze gaan naar de 110%. Maar mijn eigen risico mocht ik wel zelf betalen...
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=joge;848364]Ik ben ook 'in no time' aan m'n eigen risico.

CZ heeft de mogelijkheid dat het bedrag gespreid over het jaar wordt afgeschreven. Dan zit je in ieder geval niet aan het begin van het jaar al met dat hoge bedrag.[/QUOTE]

Mocht de 400 euro bijdrage doorgaan, zou dit niet aan alle zorgverzekeraars verplicht moeten worden?
Dan is het nog enigzins op te brengen....
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik kan niet bezuinigen op fysiotherapie of medicatie. Dus die 400 euro ben ik gewoon kwijt, als dat doorgaat.

Het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat het eigen risico afhankelijk wordt van je inkomen...
sill

Bericht door sill »

Bezuinigen zou hier ook niet gaan en ik zou het ook niet doen;)
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Volgens mij zijn de meeste zorgverzekeraars wel bereid tot een betalingsregeling. CZ biedt die 10 termijnen alleen al direct aan als mogelijkheid.

Voor dit jaar was het voor mij nog niet direct nodig, maar als het eigen risico volgend jaar echt zo hoog wordt, dan ga ik zeker voor gespreid betalen.

Denk dat de meeste verzekeraars het geld liever in etappes krijgen dan helemaal niet of via een incasso bureau, dus dan zullen ze wel een regeling willen treffen.

Bezuinigen op mijn gezondheid vind ik geen optie. Bepaalde oefeningen vergen bij mij gewoon begeleiding van de fysio, al is het maar voor de veiligheid en mijn medicatie aan de kant schuiven is ook geen optie.

Remmers gebruik ik al niet meer en de symptoombestrijders zorgen dat ik zonder al te veel spasmen en kramp m'n ding kan doen. Moet er niet aan denken weer hele nachten te liggen stuiteren...

Dan zal ik eerder bezuinigen op andere zaken, zoals kleding, schoenen (koop ik toch al niet zo vaak) en dat soort materiële zaken. Voor zover mogelijk, want ik geef er nu al niet veel aan uit...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp