Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Meds & alcohol

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
AngelNoa

Meds & alcohol

Bericht door AngelNoa »

nou gebruik ik alleen 10mg Amitriptyline...verder niets. Maar daar zit die gele griezelige sticker op dat je op moet passen met alcohol. Wat kan er gebeuren als je een wijntje drinkt...dat vroeg ik me af.

ben geen echte drinker geweest, hooguit eens een keertje 1 of 2 glaasjes wijn. Maar met de Ami durf ik niet meer, geen idee wat er kan gebeuren? Ik weet dat er mensen zijn die veel meer meds gebruiken en dta er wel eens wat gedronken wordt, ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is?

tnx again...:buigen:
IkbenIk

Bericht door IkbenIk »

Hoi,

In de tijd dat ik Amitriptyline gebruikte (ben er nu weer mee gestopt), dronk ik echt wel gewoon mijn glaasje wijn in het weekend. Ik heb er nooit last van gehad.
june

Bericht door june »

Wat er kan gebeuren AngelNoa? Geen idee. Maar zo'n sticker zit er toch niet voor niets?

Er was laatst een item op het journaal. Dat ging ook over gele stickers op medicijnendoosjes. Dat het medicijn de rijvaardigheid kon beïnvloeden. En wat blijkt? Veel gebruikers negeren deze waarschuwing en gaan gewoon de weg op. Het journaal vond dit blijkbaar zo alarmerend dat zij er een item over maakte.

Dus wat is wijsheid? Ik vind dat wijsheid is dat je de waarschuwingen op die gele sticker in acht neemt. En niet zelf gaat experimenteren. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ieder doet het anders.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Bij baclofen wordt ook gewaarschuwd voor het gebruik van alcohol, maar ik drink af en toe een glaasje wijn bij het eten. Maar dat doe ik dus alleen als ik thuis ben en niets hoef te doen.

Als ik op visite ben drink ik geen alcohol.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik 3 soorten medicijnen waarop een gele sticker staat maar merk er op het vlak waarvoor ze waarschuwen niets van.

Eén van de drie medicijnen gebruik ik alleen voor de nacht, dus dat heeft 's morgens zijn werk al gedaan.

Af en toe gewoon mijn glaasje wijn geeft geen problemen. Autorijden als ik alcohol dronken heb doe ik gewoon helemaal niet.

Veel alcoholgebruik is in combinatie met dergelijke medicijnen voor niemand echt goed, met name de maag krijgt het dan extra zwaar.

De gele sticker is een waarschuwing dat je "last" van het medicijn KUNT krijgen. Tevens waarschuwt de sticker er voor dat de werking van het medicijn min of meer versterkt wordt door alcohol dus dat je moet oppassen bij het gebruik van alcohol.

Ik moet iedere 5 jaar opnieuw gekeurd worden voor het rijbewijs. Bij het CBR weet men welke medicijnen ik gebruik en er worden nooit vragen over gesteld.
M&MS

Bericht door M&MS »

Je kan wat gevoeliger reageren, of te langzaam.

Je zult eerder het gevoel hebben dronken te zijn. Voor het overige stelt een gele sticker niet zoveel voor.

Het wordt pas serieus als de sticker[COLOR="Red"]ROOD[/COLOR] is. Dan zou ik zeker geen alcohol nemen.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

bedankt voor jullie ervaringen/gedachtes

ik had ook het idee dat (zoalng ik sowieso niet in de auto stap) ik op zich wel 1 glaasje wijn zou kunnen drinken. Temeer omdat ik (bv als ik bij het eten drink) pas later mijn Ami neem (tegen bedtijd).

moet nog steeds langs de HA, zal hem ook eens vragen
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik maakte er voorheen nooit zo'n probleem van, maar nu ik aan 5 verschillende meds zit waaronder morfine drink ik helemaal niet meer:( .

Het valt helemaal niet goed namelijk. Auto rijden doe ik al niet meer, maar ik word er zo beroerd van dat ik het wel uit mijn hoofd laat.
merel

Bericht door merel »

Op [URL="http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 0702&rId=4"]deze site[/URL] wordt uitgebreid uitgelegd wat de wisselwerking van alcohol en medicijnen kan zijn.
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik krijg nu bij 1 glaasje alcohol al vreselijke hoofdpijn de dag erna. Had ik vroeger nooit last van.

Verder is je reactiesnelheid lager, vandaar ook de sticker.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp