Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pijnlijk stuitje

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fia

pijnlijk stuitje

Bericht door Fia »

Hoi allemaal,

Even een vraagje ik heb sinds ik denk inmiddels een maand last van mijn stuitje. Is bij het liggen behoorlijk pijnlijk. Erg lastig als je wil gaan slapen.

Ik ben er een tijd geleden mee naar de huisarts geweest, maar die kan niets vinden. Zij dacht dat het misschien een gevoelsstoornis was door ms. (tja lekker makkelijk, heb ik ook tegen haar gezegd.) Zelf vind ik het niet als ms aanvoelen.

Maar nu vraag ik me af zijn hier meer mensen die een pijnlijk stuitje hebben?

Liefs,

Fia
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ja!! En HOE vervelend is dat?!! Ik ben er naar mijn weten niet op gevallen ofzo, maar ik herinner me dat ik een uur op een meditatiebankje had gezeten in 2010 denk ik. (Toen had ik vermoedelijke diagnose, maar ik heb het nooit aan MS gelinkt.) Toen ik opstond, verging ik werkelijk van de pijn!! Maar aangezien er nog honderden mensen om me heen zaten, ben ik fier de ruimte uitgelopen, waardoor de pijn ook wel iets wegzakte.

En sindsdien is het mis... Het is bij mij in periodes, maar er zijn vele dagen bij dat ik niet normaal kan opstaan als ik heb gezeten. Zeg maar in 90% van de gevallen. :( Als ik eenmaal sta gaat het wel weer. Ik heb er veel informatie over gezocht en kwam niet verder dan je stuitje inwendig via een osteopaat recht te laten zetten, als daar al het probleem zit.

Ik heb me er voorlopig bij neergelegd, de meeste dagen is het gewoon een vervelend verschijnsel, en als er weer een periode van erge pijn voorbij komt, kan ik alsnog verder gaan denken. Sterkte!!
Suzan

Bericht door Suzan »

Heb er járen pijn van gehad. Als ik verkeerd gezeten had, kon ik letterlijk niet meer in de benen komen...

Bij mij was de oorzaak geen ms, maar een gigantische uitglijder waarbij ik op m'n stuitje was geland (natte voeten op glad zeil :stom: ).

Sterkte d'r mee, ik weet hoe pijnlijk het kan zijn.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb een heel pijnlijk stuitje overgehouden aan de bevalling van mijn oudste dochter. Heb lange tijd niet goed kunnen zitten.

En zelf nu af en toe (bij verandering van weer??) als ik iets te hard op een harde ondergrond ga zitten voel ik het weer en het is inmiddels bijna 27 jaar geleden.

Als er werkelijk sprake is van een kneuzing zal het wel een paar weken kunnen gaan duren. Wens je veel sterkte.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik heb pas mijn voet gestoten, denk dat het van MS kwam maar weet het niet zeker.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Heerlijk hoe je soms alles zo relativeert Dannifan :haha:

En ik wil hiermee niet het topic in belachelijke trekken ofzo, maar ik geef Dannifan wel een punt hier. Een pijnlijk stuitje kan van zoveel dingen komen maar lijkt me érg sterk dat het van MS komt. Ga na of je lang ligt/zit en of je wel genoeg vetweefsel op je billen hebt.
Fia

Bericht door Fia »

Ik ben het wel een beetje met Dannifan eens. Ik vond het inderdaad zoals ik schreef al erg makkelijk van mijn huisarts om het meteen aan ms te linken.

Daarom ook mijn vraag hier. Zit er namelijk aan te denken om er toch verder achteraan te gaan. Is erg vervelend en ik baal er een beetje van dat er zo makkelijk gezegd wordt"Oh het zal wel door je ms komen" echt zo dooddoener.

Dus Dannifan ik vind niet dat je het in het belachelijke trekt. is precies mijn vraag.

Liefs,

Fia

P.S. Msapocalyps zou inderdaad ook wel eens kunnen komen door te weinig vetweefsel dat ik het meer voel dan. Heb niet echt veel vet (ook niet na de zwangerschap is allemaal al weer verdwenen)
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Mijn huisarts doet dat éééééérg vaak! Quasi elke klacht dat ie gewoonweg niet kan plaatsen komt het of door mijn medicatie of door mijn MS. Dus ik kan me zeker inbeelden dat je dat vervelend vind =/

En ja aan dat vetweefsel moest ik denken omdat ik erg vermagerd ben en daardoor mijn zitbeentjes erg voel als ik een tijd te lang zit. Kan een erg vervelende prikkende pijn geven. Maar het is een kwestie van ook die spieren te verstevigen dus dat ga ik eens proberen, misschien een optie voor jou?
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Is het geen beginnende decubitus dan, als je geen vet hebt zitten, heeft je huisarts er naar gekeken
Snowym

Bericht door Snowym »

Heb je er tijdens je zwangerschap ook last van gehad of is het helemaal nieuw voor je.

Zowel zwangerschapshormonen als de bevalling kunnen zulke klachten geven. Dan zou het ook weer overgaan, maar dat kan lang duren.

Is maar een idee dat bij me opkomt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp