Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Octacosanol in tarwekiemolie werkt beschermend op de myelinescheden. Iemand ervaring?

Alles omtrent voeding en supplementen
catootje

Octacosanol in tarwekiemolie werkt beschermend op de myelinescheden. Iemand ervaring?

Bericht door catootje »

Hallo allemaal, ik las onlangs in het boek "Beter met voeding" van Mia Tjioe-America het volgende :

'Uit recente onderzoeken is gebleken dat de octacosanol in tarwekiemolie beschermend werkt op de myelinescheden.
Waarschijnlijk is er ook een synergie met een of meer andere stoffen uit de tarwekiem.
Deze onderzoeken lopen nu nog. Hieruit blijkt hoe belangrijk de volle graankorrel in onze voeding is.
Bij MS is het daarom aan te bevelen elke dag een dessertlepel tarwekiem olie te gebruiken".

Mijn vraag is of er mensen zijn die hier eerder van hebben gehoord, hoe is jullie kijk hierop ? zijn er misschien mensen met ervaring in het gebruik van tarwekiem olie ?
Ben erg benieuwd naar de reacties..

Bvd! :goed:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi, ja dat ken ik wel! Ik kreeg het advies van een natuurgeneeskundig therapeut om een paar keer per week tarwekiemolie te gebruiken. Ik heb toen capsules gekocht, maar ik ben heel slecht in het innemen van die dingen. :o

Ik heb een paar weken visolie, tarwekiemolie, borageolie en teunisbloemolie geslikt, maar ik ben zo'n type dat het na een week of 4 gewoon gaat vergeten. Al die capsules!! :huh: :haha:

Ik heb ze op tafel staan, en als ik er aan denk neem ik ze. Maar ik ben op zoveel fronten bezig met o.a. voeding, dat ik niet echt kan zeggen of het nou helpt of niet. In elk geval werd ik er niet slechter van, dus ik probeer het zo goed als mogelijk braaf in te nemen.

Ik kreeg tevens het advies om dagelijks echte tarwekiemen te eten. Gewoon wat tarwekorrels op een nat keukenpapiertje en na een paar dagen heb je kiemen. Kan gewoon door de sla e.d.

Ook hier was ik erg slecht in, omdat ik via de Chinese voedingsleer beter geen tarwe kan eten. Voelde een beetje tegenstrijdig... Tarwe is weer niet zo goed bij MS en sinds ik bijna geen brood meer eet, voel ik me inderdaad beter. (Pasta's eet ik wel nog gewoon.) Dus de olie lijkt me toch weer beter dan de kiemen zelf.

Hopelijk heb je hier wat aan! ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp