Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Weinig controle apotheken op medicijngebruik

Alles omtrent werk en uitkeringen
Lief Leeuwtje

Weinig controle apotheken op medicijngebruik

Bericht door Lief Leeuwtje »

Las ik op [URL="http://www.nu.nl/binnenland/2823429/wei ... bruik.html"]nu.nl[/URL].

[QUOTE]RIJSWIJK - Een op de drie klanten van apotheken krijgt geen of te weinig uitleg over het geneesmiddel dat wordt gekocht.

Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van zorgverzekeraar CZ.
Apothekers zijn contractueel verplicht om de eerste keer dat een patiënt medicijnen krijgt, uitleg te geven over de werking ervan en mogelijke bijwerkingen.

Ze zijn bovendien in veel gevallen verplicht om na 2 weken te vragen of het medicijn goed gewerkt heeft. 68 procent van de 420 onderzochte apotheken blijkt dat niet te doen.
De meerderheid van de ondervraagde klanten zegt niet alle informatie te krijgen die een apotheker zou moeten geven. Van de apotheken was er maar één die zich hield aan de afspraken over controle op medicijngebruik.
[/QUOTE]

Bij mij gebeurt dat dus niet.

Tegen mijn stemmingswisseling heeft mijn psychiater Mirtazapine voorgeschreven. Van de apotheek kreeg ik de orodisp variant omdat dat beter zou zijn???? Ja voor zijn portemonnee misschien.

Krijgen jullie die voorlichting?