Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS ontstaat wellicht in hersenen

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Wat ik bij mij nog steeds niet begrijp:
Ik heb twee hele kleine plekjes in mijn hersenen
en 2 hele kleine plekje in CZ onder C2 en C7. Volgens de peut komt dat niet overeen met de problemen die ik heb, dat het lopen niet gaat
Sara

Bericht door Sara »

loesepoes,

wellicht heb je ook - en vooral - MS-plekken in je ruggenmerg? Die geven vaak problemen met lopen.

edit: ik zat te slapen... C2 en C7 zijn natuurlijk in je ruggenmerg. Oeps!
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

[QUOTE=loesepoes;854293]Wat ik bij mij nog steeds niet begrijp:
Ik heb twee hele kleine plekjes in mijn hersenen
en 2 hele kleine plekje in CZ onder C2 en C7. Volgens de peut komt dat niet overeen met de problemen die ik heb, dat het lopen niet gaat[/QUOTE]

Ik heb juist hetzelfde lossepoes al zit mijn plekje meer richting thoracaal geloof ik maar het is best een grote. En ja ik snap je neuro, je plekken zitten vrij hoog behalve de C7 dan toch. Laesies cervicaal=last van armen en laesies lumbaal= last van benen. MS is 1 grote mysterie! Maar kan het niet zijn dat een plek in je hersenen ervoor zorgt dat je niet kan stappen? En anders is het toch de C7 gok ik.
jossi

Bericht door jossi »

"M.S. ontstaat in de hersenen". Maar wat is de OORZAAK ? DAAR gaat het om. Alleen maar kijken naar de gebieden en symptomen ? De geschiedenis gaat gewoon verder/door.

Jossi
Sara

Bericht door Sara »

Het stuk op nu.nl is niet zo heel duidelijk vind ik...

Het loslaten van de auto-immuun-theorie zou op zich al een heleboel kunnen oplossen. Het gaat dus wel degelijk om 't zoeken naar de oorzaak.

Jeroen Geurts, die ook in 't artikel genoemd wordt verdedigt de stelling dat MS een ziekte van de grijze stof is.

[url]https://twitter.com/JeroenJGGeurts/stat ... 6522268673[/url]

Kortom, er is best (een beetje) beweging in het onderzoek. Wie er iets aan gaan hebben, tja... daar ben ik ook niet zo optimistisch over :(
nine

ms ontstaat wellicht in hersenen

Bericht door nine »

ms ontstaat wellicht in hersenen

waarschijlijk hebben velen dit al gelezen maar voor de zekerheid onderstaande link.
ik vond het wel interessant
ik hoop dat de link werkt, want, nog niet eerder gedaan :)

[URL="http://www.nu.nl/gezondheid/2832870/ms- ... senen.html"]http://www.nu.nl/gezondheid/2832870/ms- ... senen.html[/URL]
merel

Bericht door merel »

[QUOTE=nine;854346]waarschijlijk hebben velen dit al gelezen [/QUOTE]

Klopt! ;)

Dit is pas het 3e topic daarover en daarom samengevoegd met de 1e.
Linda vm

of nano deeltjes

Bericht door Linda vm »

of nano deeltjes

Nanodeeltjes oorzaak van auto-immuunziekten'

HENGELO – Wetenschappers identificeren hoe nanodeeltjes reuma en aanverwante ziektes kunnen veroorzaken.


Wetenschappers van het Trinity College in Dublin beschrijven hun resultaten deze week in het tijdschrift Nanomedicine.
In het onderzoek stelden de Ieren cellen uit de luchtwegen en immuuncellen die als eerste in contact komen met lichaamsvreemde stoffen, bloot aan verschillende nanodeeltjes.

Het ging hier om ultrakleine koolstofdeeltjes, koolstofnanobuisjes, en kwarts variërend van grootte tussen de 20 en 400 nanometers. Ze namen waar dat in beide cellen dezelfde reactie plaatsvond: het aminozuur arginine wordt onder invloed van de nanodeeltjes omgezet in citrulline.

Eiwitten

Citrulline wordt door de cellulaire machinerie vervolgens ingebouwd in eiwitten, waar het de plek van arginine inneemt. Dat zorgt voor niet-functionerende eiwitten, waardoor het immuunsysteem ingeschakeld wordt om de eiwitten te verwijderen.

Dat valt daardoor lichaameigen eiwitten aan, wat het begin kan zijn van auto-immuunziekten als reuma.

Het onderzoek laat andermaal zien dat het eventuele vrijkomen van nanodeeltjes bij het inzetten van nanotechnologie goed in de gaten gehouden moet worden.

[url]http://www.nu.nl/wetenschap/2833535/nan ... kten-.html[/url]

Dit klinkt als iets wat ook met myline kan ...
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Linda vm;854376]Nanodeeltjes oorzaak van auto-immuunziekten'

HENGELO – Wetenschappers identificeren hoe nanodeeltjes reuma en aanverwante ziektes kunnen veroorzaken.


Wetenschappers van het Trinity College in Dublin beschrijven hun resultaten deze week in het tijdschrift Nanomedicine.
In het onderzoek stelden de Ieren cellen uit de luchtwegen en immuuncellen die als eerste in contact komen met lichaamsvreemde stoffen, bloot aan verschillende nanodeeltjes.

Het ging hier om ultrakleine koolstofdeeltjes, koolstofnanobuisjes, en kwarts variërend van grootte tussen de 20 en 400 nanometers. Ze namen waar dat in beide cellen dezelfde reactie plaatsvond: het aminozuur arginine wordt onder invloed van de nanodeeltjes omgezet in citrulline.

Eiwitten

Citrulline wordt door de cellulaire machinerie vervolgens ingebouwd in eiwitten, waar het de plek van arginine inneemt. Dat zorgt voor niet-functionerende eiwitten, waardoor het immuunsysteem ingeschakeld wordt om de eiwitten te verwijderen.

Dat valt daardoor lichaameigen eiwitten aan, wat het begin kan zijn van auto-immuunziekten als reuma.

Het onderzoek laat andermaal zien dat het eventuele vrijkomen van nanodeeltjes bij het inzetten van nanotechnologie goed in de gaten gehouden moet worden.

[url]http://www.nu.nl/wetenschap/2833535/nan ... kten-.html[/url]

Dit klinkt als iets wat ook met myline kan ...[/QUOTE]

maak het allemaal niet zo moeilijk!! dit zijn allemaal hersenspinsels die tot niks leiden..

de uitleg staat op [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-315.html[/url]

ook het verband met rheuma is helemaal duidelijk.
die nano deeltjes zijn niks anders dan T-cellen die in de darm verkerd gevormd zijn.. en die veroorzaken rheuma, diabetes, MS enz enz

het immuunsysteem volgt op andere dingen, je weet wel de white matter (of was het grey matter) die eerst ...
en dan komen ze uit op slechte voeding van de cellen als oorzaak van ...
en dan vervolgens op ccsvi als mogelijke oorzaak van de slechte voeding van de cellen...
en dan zijn we weer jaren verder...
disgusting..

laat de medische wereld kijken naar de "blue ocean" van kennis daarbuiten en nadenken..

maar kennelijk zijn daar barrieres die moeilijk te slechten zijn.. wij kunnen meehelpen die barrieres op te ruimen door druk te blijven bouwen. dus neem het draadje mee naar je dokter, neuroloog of andere zorgverlener en vraag om zijn/haar mening...
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;854571]maak het allemaal niet zo moeilijk!! dit zijn allemaal hersenspinsels die tot niks leiden..

de uitleg staat op [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-315.html[/url]


laat de medische wereld kijken naar de "blue ocean" van kennis daarbuiten en nadenke..[/QUOTE]
Ja lieve mensen onze Dr Leonard die maakt het een stuk makkelijk, alleen zijn hersenspinsels snijden hout, ook al kan niemand er een touw aan vast knopen en heeft hij slechts een handje vol hopelozen op zijn hand, maakt niet uit, hij is echt overtuigd van zichzelf :cool:
Dat hou je makkelijk in stand door vragen hierover te negeren, en ook dat vinden sommigen geen probleem want Dr Leonard geeft ons hoop op een plausibele verklaring :ogen:

De vijand, ook wel medische wereld genoemd, mist zijn prachtige blauwe oceaan aan geniale ideeen, hoe blind zijn die eigenlijk allemaal bij elkaar, wat een schande dat die niet warm worden van zijn gezanik op thisisms, onbegrijpelijk!! :moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp