Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS ontstaat wellicht in hersenen

Alles omtrent voeding en supplementen
Riwidi

Bericht door Riwidi »

@ Jolande,

Gaan we al vallen over een typefout ?
Hallo , wij hebben MS en hebben vaak leesproblemen , tikken
soms de woorden anders dan dat wij ze lezen.

Wees blij dat jij hier geen last van schijnt te hebben .

Merel , lief van je dat je ingrijpt , maar zou het nut hebben ?:moe:

Riwidi
Giechel

Bericht door Giechel »

goed dat er een verandering in inzicht lijkt te komen en hoog tijd ook.

ben benieuwd of ze NU dan eindelijk gaan ontdekken dat MS veroorzaakt wordt door een teveel of tekort aan hormonen/dopamine/serotonine, of het verband daarmee.
daar zet ik eerder op in dan op het darmenverhaal.

Iets in de hersenen zet aan tot het opeten van myeline en dat zou net zo goed door een verstoorde hormoon-balans kunnen komen waardoor de ''restjes''-opeters aan het werk worden gezet, en zo het goede myeline opeten.
Robbie

Bericht door Robbie »

Het vervelende, irritante en frustrerende is dat de hypothese 'MS is geen ai ziekte' niet nieuw is maar wordt genegeerd.
Menig arts en wetenschapper heeft dit geopperd; er is zelfs aangetoond dat bij de eerste actie in het ontstaan van MS geen T-cel te bekennen is.
Anderzijds is 'ms is een ai ziekte' [I]ook[/I] een hypothese; er is geen bewijs...

Vermoedelijk is het een financiele kwestie; 30 Miljard euro per jaar wordt er omgezet aan MS medicijnen.
Wie steken er veel geld in de ontwikkeling van MS medicijnen? Juist, en wie verdienen er geld met MS medicijnen? Juist.

Wie gaat geld steken in onderzoek om bewijs te leveren dat MS geen ai ziekte is??????
Sterre

Wat is jullie eigen gevoel?

Bericht door Sterre »

Wat is jullie eigen gevoel?

Ik denk dat Robbie wel een punt heeft, het oplossen van het raadsel moet gefinancierd worden en als de financier niet gebaat is bij een oplossing komt die er dus niet.

Maar ieder van ons zal zijn of haar eigen gevoel hebben over de oorzaak, hier ben ik ontzettend benieuwd naar.

Ik persoonlijk (val me niet aan, het is slechts mijn eigen hersenspinsel) denk vaak dat er iets mis is met de energieoverdracht naar de cellen, maar goed waar komt dat dan weer vandaan??? Daarom klinkt de Zambonitheorie voor mij heel logisch, maar wie ben ik?

Dus mensen, wat is jullie gevoel?

Sterre
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Robbie;854768]Het vervelende, irritante en frustrerende is dat de hypothese 'MS is geen ai ziekte' niet nieuw is maar wordt genegeerd.
Menig arts en wetenschapper heeft dit geopperd; er is zelfs aangetoond dat bij de eerste actie in het ontstaan van MS geen T-cel te bekennen is.
Anderzijds is 'ms is een ai ziekte' [I]ook[/I] een hypothese; er is geen bewijs...

Vermoedelijk is het een financiele kwestie; 30 Miljard euro per jaar wordt er omgezet aan MS medicijnen.
Wie steken er veel geld in de ontwikkeling van MS medicijnen? Juist, en wie verdienen er geld met MS medicijnen? Juist.

Wie gaat geld steken in onderzoek om bewijs te leveren dat MS geen ai ziekte is??????[/QUOTE]

"het systeem" is nog veel groter dan die 30 miljard.
zie [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-315.html[/url] tekst in kleine letters die begint met [This is precisely what happened...
Daarboven zullen de verzekeraars ook maar lauw zijn voor verandering; zij krijgen hun geld binnen via de premies en die ze verhogen als nodig; maar de risico's van litigation/civiele rechtsgang zullen enorm zijn (misschien minder bij ons waar class cases niet ind e wetgeving zitten, maar elders in de Anglosaksische wereld wel) en die risico's liggen ook bij hun want die verzekeringen hangen allemaal aan elkaar vast..

en daarboven gaat het niet alleen om MS maar waarschijnlijk ook om diabetes, rheuma arthritis dus tel maar op...
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik ben het boek van George Jelinek aan het lezen, en ongeacht of je het wel of niet eens bent met zijn theorie, komen hier ook duidelijk de duistere praktijken en motieven van de pharmaceutische industrie naar voren! Ik denk er zelfs sterk over om te stoppen met de Copaxone omdat ik hier het nut ook helemaal niet meer van in zie! :moe:
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Dit hele onderwerp toont al aan dat er wel degelijk onderzoek gedaan wordt naar andere oorzaken dan de autoimmuumtheorie. Het kost altijd allemaal tijd en geld en dat is frustrerend, maar als je kijkt naar het gemiddelde aantal papers op bijvoorbeeld ECTRIMS, dan zie je dat er in heel veel richtingen gezocht wordt.

Ook farmaceuten hebben belang bij het vinden van nieuwe wegen en nieuwe medicijnen. Niet alleen verkopen ze die daarna weer, van de oude medicijnen verloopt op een bepaald moment de patent en dan is het verdienmodel passé.
Sterre

Bericht door Sterre »

Behalve natuurlijk als de farmaceuten niks meer kunnen verkopen als het met operaties te verhelpen zou zijn :p .
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Sebastiaan;854834]Dit hele onderwerp toont al aan dat er wel degelijk onderzoek gedaan wordt naar andere oorzaken dan de autoimmuumtheorie. Het kost altijd allemaal tijd en geld en dat is frustrerend, maar als je kijkt naar het gemiddelde aantal papers op bijvoorbeeld ECTRIMS, dan zie je dat er in heel veel richtingen gezocht wordt.
[/QUOTE]

er is inderdaad een wijziging in het hele beeld in ECTRIMS 2011 tov ECTRIMS 2010 en er waren inderdaad kleine openingen, maar het gaat nog steeds verdomde traag.. het is net als een olietanker die zijn koers moet wijzigen, dat gaat ook heel traag..
jossi

Bericht door jossi »

Ahh, Mobile: Jelinek. Ik volg al bijna een jaar Swank/jelinek dieet (+ nog "wat meer"). Bevalt goed. Ik ben van mening dat onze "westerse voeding" DE oorzaak van vele ziekten (dus ook m.s.) is. Maar een lange adem is nodig. Het kost tijd (3 a 5 jaar).

En ja Robbie: natuurlijk wil de farmacie (=maffia, maar dan veel erger) de m.s. in stand houden. Zakelijk gezien ook heel logisch. Velen hebben er baat bij, behalve wij/de patienten.

Jossi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp