Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Anne-Marije

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Anne-Marije

Welkom op MS WebForum - Anne-Marije

Bericht door Anne-Marije »

Ook hier weer een nieuwe aanmelding, helaas.. :)

Ik ben Anne-Marije, 32 jaar jong en kom uit Friesland.

Om een lang verhaal heel kort te maken.. November 2015 opgenomen in het ziekenhuis met uitvalverschijnselen in het ziekenhuis. MS was één van de eerste dingen waar ze aan dachten. Scans lieten op dat moment kleine witte vlekjes zien, maar niet noemenswaardig. Lumbaalpunctie wees ook niets uit..

De afgelopen anderhalf jaar mezelf 'pauze' gegeven, voelde me redelijk goed (op wat branderige benen en armen, evenwichtsproblemen en spierspanningen) na. Afgelopen december toch maar weer gebeld omdat het een aantal weken niet lekker ging, nu ook branderige pijn in m'n onderrug. 4 weken geleden weer een afspraak, kreeg het idee dat m'n neuroloog me niet heel serieus nam en sloot MS toch uit op basis van de scan van anderhalf jaar geleden..

2 weken geleden nieuwe scan gehad en 't oordeel afgelopen vrijdag was; we gaan nu duidelijk richting MS. Meerdere plekjes erbij en nu ook in m'n nek en rug. Morgen bloedprikken voor vitamine B12 en foliumzuur en woensdag wordt ik besproken in het MS centrum met alle neurologen hier in het noorden.

Mijn gevoel zegt dat ik me aan mag melden hier, maar duimen jullie mee voor stiekem toch een positieve uitslag? ;-)

Groetjes, Anne-Marije
miszzwen

Bericht door miszzwen »

[I]Welkom Johannes! [/I]

[I] Heeey Anne-Marije,

ook jij welkom hier hopelijk voor jou dat het wat "gemakelijks" is en dat het [B]Geen[/B] MS is[/I]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Anne-Marije;1107003]Ook hier weer een nieuwe aanmelding, helaas.. :)[/QUOTE]
Dag Anne-Marije,

Welkom hier!
We duimen met je mee, in de hoop dat het iets is wat makkelijker te verhelpen is. Misschien een geruststelling; je klachten worden niet meteen erger als het wel MS is, en niet minder vervelend als het geen MS is. We duimen voor je, en wat de uitslag ook is; je bent hier altijd welkom voor vragen, tips, advies en om je verhaal te vertellen.

Succes en sterkte!
Anne-Marije

Bericht door Anne-Marije »

Dank je wel allemaal :)

We zullen 't zien.. Gelukkig de afgelopen 2 jaar al kunnen 'wennen' aan het idee dat het wel MS kan zijn. Ene kant hoop je natuurlijk van niet, maar aan de andere kant ben ik inmiddels wel toe aan duidelijkheid!

Ik laat het weten wat er uitkomt over 2 weken :)
Klick

Bericht door Klick »

welkom hier!

vragen en je ei kun je altijd hier kwijt ;)
soms zul je zoeken naar herkenning, wil je weten waarom een arts iets wil of gewoon je verhaal kwijt.

ms heeft veel gezichten en niet iedereen heeft dezelfde klachten, maar we weten wel hoe de zoektocht voelt en hoe het is met onzekerheid over je lijf te leven.
Anne-Marije

Bericht door Anne-Marije »

Dat is het ook voornamelijk.

Aan de buitenkant is er weinig te zien en hoor je vaak de opmerking 'het zal wel stress zijn'.. terwijl je zelf weet dat er iets niet klopt. Dus hoe raar het ook klinkt, het is fijn dat de scan nu wel duidelijk aangaf dat er verandering is te zien. Ik had meer zoiets van; Ha, zie je wel!

En aangezien waarschijnlijk iedereen hier op het forum dit ook herkent is het wel eens fijn om verhalen van mensen te lezen die hetzelfde hebben/herkennen :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp