Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jaaropgave UWV al binnen ?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Het is 29 februari en ik heb nog steeds geen bericht van het UWV. Ik weet niet of de postbode nog komt, maar anders is die brief dus te laat. Morgen maar eens gaan bellen met het UWV.
M&MS

Bericht door M&MS »

\Ik kreeg hem afgelopen weekend.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Heb net gebeld met het UWV. De jaaropgave was gewoon verstuurd. Ligt het dus gewoon weer aan Postnl. Die bezorgen hier wel vaker op een verkeerd adres. :boos:

Geen prettig idee dat misschien een wildvreemde mijn jaaropgave en gegevens heeft.
Sara

Bericht door Sara »

Knillis,

[QUOTE=Knillis;833687]Ik kan mijn extra ziekekosten inderdaad niet meer aftrekken. Tot 2011 waren wij als samenwonende partners geen fiscaal partner. De ziektekosten konden van mijn inkomen (WAO) worden afgetrokken.

Vanaf nu mogen wij gaan fiscaal partner meer zijn (eigen huis en samenlevingscontract), en dus scheelt dat bijna 1500 euro teruggaaf dit maal omdat kosten en inkomens opgeteld worden.

Nu zou ik eind van het jaar nog wel recht hebben op de WTCG vergoeding maar ook dat is voor de laatste keer want de inkomens zijn opgeteld net boven de grens die dan gaat gelden.

Toch wel een forse aderlating![/QUOTE]

omdat wij in ongeveer dezelfde situatie verkeren (samenwonend, eigen huis), even een correctie - denk ik.

Het is toch juist zo dat je fiscaal partner MOET zijn vanaf dit jaar? Je kunt niet meer apart aangifte doen. Daardoor worden de zorgkosten ook afgezet tegen je gezamenlijk inkomen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Sara, zie nu pas je reactie. Ik heb het niet duidelijk neergezet inderdaad. Wij kozen altijd bewust om geen fiscaal partner te zijn.

Met ingang van 2011 moet je met samenlevingscontract en eigen huis op beider naam wel fiscaal partner zijn en heb je geen keuze meer.

Bedankt voor je oplettendheid want wat ik neerschreef was een onduidelijk geheel en zoals jij het schrijft is het duidelijk en goed (als je begrijpt wat ik bedoel :haha: )

Nelleke
Sara

Bericht door Sara »

Yeah, ik begrijp het :).

Toevallig heb ik gisteravond de belastingaangifte gedownload, en daar kwam hetzelfde uit: samenlevingscontract, dus fiscaal partners.

Wij hebben 't in al die jaren dat we samenwonen ook meestal niet gedaan, maar nu moet 't wel.
Knillis

Bericht door Knillis »

Helaas wel, hierdoor krijgen we dit jaar 1500 euro minder belasting terug dus het was niet voor niets dat we altijd kozen geen fiscaal partner te zijn.

Mijn partner plaagt nu steeds dat hij wellicht in te toekomst economisch wil scheiden :haha: want ik begin hem te veel te kosten.

Gelukkig weet ik 100 % zeker dat hij er een geintje van maakt maar ik ben bang dat het bij sommige mensen wel waarheid zou kunnen worden.

Ik hoop overigens dat iedereen die nog aan het wachten was op de jaaropgave van het UWV hem inmiddels binnen heeft en wens iedereen sterkte met het invullen van de belastingaangifte.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"][QUOTE=Knillis;837191]Helaas wel, hierdoor krijgen we dit jaar 1500 euro minder belasting terug dus het was niet voor niets dat we altijd kozen geen fiscaal partner te zijn.

Mijn partner plaagt nu steeds dat hij wellicht in te toekomst economisch wil scheiden :haha: want ik begin hem te veel te kosten.

Gelukkig weet ik 100 % zeker dat hij er een geintje van maakt maar ik ben bang dat het bij sommige mensen wel waarheid zou kunnen worden.[/COLOR]

Wij beginnen er ook van te balen , en geintjes over te maken, als
het even kan tellen ze ineens alles op.
Manlief is toch niet ziek ! , ik wel !

Maar eigen bijdrage bv , hup , samentelling en met salaris schiet je dan al veel meer op als met een uitkering .

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp