Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hyperbare zuurstof therapie

Alles omtrent voeding en supplementen
Patricia H

Bericht door Patricia H »

In nederlands: hyperbare zuurstoftherapie Arnhem, 026-3559155.
Als je het voor Belgie wilt weten, moet ik het nazoeken, dat heb ik zo niet bij de hand...
m113

Bericht door m113 »

en de zuurstof behandelingen, slagen die ook meestal in nederland of is het ook nep zoals stamceltherapie in nederland?
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ik werk zelf in het ziekenhuis en bij ons gaan patienten de zuurstof tank in na bv bestraling voor hun kaak. Kaakbot is moeilijk doorbloedbaar en geneest dus slecht,helemaal na bestraling. Je hoopt dat door de hyperbare zuurstof het bot meer doorbloed raakt en dus beter geneest. Ik kan me niet voorstellen dat het iets doet voor MS patienten. Want die hebben niks aan het feit dat er meer zuurstof in hun bloed zit. Wil je eens weten wat het effect is, er zit in Bleiswijk een sauna die een sauna heeft met een hoger zuurstof gehalte. Dat heeft een beetje het zelfde effect.
joge

Bericht door joge »

???hoezo hebben die niets aan meer zuurstof in hun bloed??

Wanneer je iets hebt als ccsvi (inmiddels is dat echt geen apekool meer, maar wetenschappelijk aangetoond, niet alleen bij ms patiënten overigens), dan kan extra zuurstof je helpen.

Door de vernauwingen is de doorstroming van je hersenen suboptimaal en beetje zuurstof extra zal dan zeker opluchten.

In Engeland zijn ze toch ook niet gek. Daar krijgen ms patiënten deze therapie aangeboden. Ik weet niet of de NHS het betaalt, maar ze hoeven niet zelf te betalen.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ok jij staat er anders in dan ik.prima maakt ook niet uit. Laat ik het anders zeggen, ik geloof niet dat het iets doet. Maar sowieso wordt het denk ik in nl niet gedaan omdat het dus voornamelijk tegen bot-necrose wordt gebruikt.
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=sabine-vl;874290]Ik werk zelf in het ziekenhuis... ik geloof niet dat het iets doet...[/QUOTE]
En waar baseer je dat op? Heb je meer info of komt het van de natte vinger of onderbuik?
Wat al eerder is aangegeven, CCSVI resulteert in verstoorde (out dus ook in)flow, O2 lijkt me hieraan gelinked dus ben benieuwd naar jouw 'geloof niet dat het iets doet'...
sankol

Oud onderzoek uit 1985

Bericht door sankol »

Oud onderzoek uit 1985

[url]http://www.ntvg.nl/publicatie/behandeli ... urstof/pdf[/url]

Zoektocht gaat verder..
joge

Bericht door joge »

1985... toen was ik nog jong....
:)
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

[QUOTE=TvG;874419]En waar baseer je dat op? Heb je meer info of komt het van de natte vinger of onderbuik?
Wat al eerder is aangegeven, CCSVI resulteert in verstoorde (out dus ook in)flow, O2 lijkt me hieraan gelinked dus ben benieuwd naar jouw 'geloof niet dat het iets doet'...[/QUOTE]

nee dat baseer ik op mijn eigen gevoel. Sorry ben nog niet duidelijk dus. IK voel/vind/denk/ dat het niks doet, dat doet niks af aan het feit dat jullie dit wel denken. Ik zou het zelf ook niet willen als het me aangeboden wordt. Maar ik hoop voor jullie dat het wel in nl mogelijk wordt want het is een redelijk goedkope therapie. Misschien een idee om te kijken of het kan als je het zelf betaald?Nogmaals het is alleen een gevoel van mijzelf en ik kan dit niet onderbouwen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp