Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik voel me 's ochtends zo rot

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Ik voel me 's ochtends zo rot

Bericht door Toeter »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken rare verschijnselen en ik vraag me af of iemand het herkent.

Elke ochtend voelt mijn maag enorm geïrriteerd. Ik heb honger, maar krijg nauwelijks 2 happen door mijn keel, zonder dat ik het weer omhoog voel komen. De hele ochtend loop ik te rommelen hiermee. Ik ben sowieso misselijk en als ik niet eet, voel ik me ook niet goed.

Rond een uur of 14.00/15.00 verdwijnt het hele rotte gevoel en kan ik weer alles eten, maar echt trek in lekkere dingen ofzo heb ik niet.

Ik krijg van de revalidatie-arts nu nutridrink, omdat ik in totaal al 12 kilo ben afgevallen het afgelopen jaar. Waarvan de laatste 2 kilo in de afgelopen weken. Nutridrink is smerig, maar ok ik drink het wel. Het helpt echter niet bij de geïrriteerde maag en misselijkheid. Ik wil gewoon van dat rotgevoel af!

Ik heb momenteel een aanval waarbij ik een bandgevoel rond mijn romp heb. Dit heb ik al eerder gehad en toen was het veel erger, maar toen had ik ook geen last met eten. En omdat ik 's middags en 's avonds geen last heb, denk ik eigenlijk niet dat het daardoor komt.

Herkent iemand dit? En heeft er misschien iemand tips?

Groetjes,

Toeter

PS: ik gebruik sinds 4,5 maand copaxone
Suzan

Bericht door Suzan »

Ehm, misschien een rare vraag, maar kan het niet zijn dat je zwanger bent?

Tenminste, als een vriendin bij mij met zo'n verhaal aankomt, zou dit het eerste zijn waar ik aan zou denken.

(Sterker nog, het gebeurde twee weken geleden! :haha: Een vriendin was op bezoek, en ze had een beetje last van haar maag.
Ik flap er uit "Je bent toch niet zwanger, meissie?" en zij: Ehm ja, pas een paar weken, maar we krijgen waarschijnlijk een kleintje. :giegel: )

Maar ik zou i.i.g. even een testje halen. Anticonceptie is nou eenmaal niet altijd 100% veilig. :hmmm:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb het sinds de laatste ophoging naar de maximum hoeveelheid van de Rebif. Hele ochtend misselijk, en inderdaad in de loop van de middag verdwijnt het. Ontbijt en lunch doe ik erg lang over, elke keer een hapje, omdat het moet van mezelf.

Heb net naar de huisarts gebeld omdat ik domperidon daartegen kreeg, maar ik vind dat het niet genoeg doet.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn eerste reactie: ik had dit toen ik zonder overleg was gestopt met Lyrica. Ik dacht "dat doe ik even" en ben vervolgens 3 maanden ziek geweest. Precies dit: misselijk en kokhalzen tot een uur of 2 's middags, daarna eten als een bootwerker omdat ik zo'n honger had. Ik kreeg ook steeds de vraag of ik zwanger was, maar het bleken afkickverschijnselen te zijn.

Mijn 2e reactie: voetreflex kan een hoop voor je doen denk ik! Het kan in elk geval je maag kalmeren en je energie de goede kant opsturen, zodat de dingen niet meer omhoog komen. Ideaal tegen misselijkheid!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb zo,n 16 maanden geleden aan sonde voeding gezeten, ik woog ook niet veel meer

Ik weet niet of je het zelfde voelt, maar dit was de oorzaak bij mij
Ik had het gevoel dat achter mijn ribbenkast tot in mijn maag de spieren flink werden aangetrokken. Ik kreeg echt het gevoel als of ik nog maar een halve maag had en kon daardoor ook niet meer eten

In de loop van de dag ging het dan wel iets beter, maar niet genoeg om voldoende te kunnen eten.

Waarschijnlijk ook door het vele afvallen begin je je kracht uit je lichaam te trekken, waardoor je nog meer spanning op je spieren zet
Na de sondevoeding ben ik over gegaan op nutridrink te drinken "smorgens en na een lange tijd begon ik meer een beetje meer trek te krijgen

Ook moet je proberen naast de nutridrink verdeeld over de dag de nodige cal. naar binnen te werken. Het zal een tijd duren voor je maag daar weer aan wil (bij mij bijna een jaar voor dat ik weer trek kreeg)

Wat mij ook geholpen heeft is wietthee, dat deed ik 3x per dag een slok of 5. Gelukkig is het weggetrokken en ben ik na een jaar weer wat aangekomen.

sterkte
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=Suzan;883168]Ehm, misschien een rare vraag, maar kan het niet zijn dat je zwanger bent?[/QUOTE]

Lijkt mij sterk. Loesepoes stamt uit 1957. De wonderen zijn de wereld natuurlijk nog niet uit, maar toch..... :)
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Maar het topic is toch ook gestart door Toeter, niet door Loesepoes? ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

:huh: Ik zie in haar profiel (van Toeter) staan dat ze 28 is en een vriend heeft.... Vandaar dat ik de mogelijkheid van een zwangerschap niet uitsloot. ;)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Allemaal bedankt voor de reacties!

Aijaijai suzan, een zwangerschap?? wil je niet van die enge dingen zeggen ;) mijn relatie is net uit namelijk... Wel nog ongesteld geweest daarna, maar zal het in mijn achterhoofd houden

Ik heb geen lyrica geslikt, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik was wel blij dat ik net van de wiet af was, omdat de pijn s nachts gestopt was. Ik heb nog liggen, dus zou wel kunnen proberen 's ochtends een paar slokken wietthee te nemen een tijdje.
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=Suzan;883200]:huh: Ik zie in haar profiel (van Toeter) staan dat ze 28 is en een vriend heeft.... Vandaar dat ik de mogelijkheid van een zwangerschap niet uitsloot. ;)[/QUOTE]

Uhm, ik geloof dat mijn hersenen accuut zijn aangetast! :haha: :haha: :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp