Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

op reis

Alles omtrent werk en uitkeringen
Vannessa

op reis

Bericht door Vannessa »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort lid van deze website en moet alles nog een beetje zoeken hoe het hier allemaal werkt :o

Graag zou ik reacties ontvangen over het op reis gaan. Ik gebruik sinds oktober 2011 Gilenya (Fingolimod) wat mijn weerstand duidelijk verminderd heeft, maar ik voel me er wel super bij. Het grootste nadeel is dat ik vaccinaties met levend virus absoluut niet mag hebben, maar ik droom er al zoooooooooo lang van om eens buiten Europa op vakantie te gaan. Nu heb ik deze zomer eindelijk eens de kans, maar stoot ik voor de zoveelste keer weer op een hindernis.. en dat zijn natuurlijk in vele landen de verplichte vaccinaties :grrr:

Heeft hier iemand ervaring mee? Wat zouden jullie me kunnen aanraden van vakantiebestemming?

:knuffel:
Vannessa
Patricia H

Bericht door Patricia H »

CANADA? Prachtig en geen vaccinatie
sietje

Bericht door sietje »

Er zijn heel veel landen buiten europa waar je geen vaccinaties nodig hebt, zelfs tropische landen.

Op de ggd site kun je zien welke landen je kunt bezoeken zonder prikken
heleendr

Bericht door heleendr »

ik ga vaak naar het buitenland
voor de meeste landen heb ik de vaccinaties voor pokken tyfus gele koorts cholera en hepatitus e.d. gehad en bij gehouden

alleen malaria pillen gebruik in niet, ik smeer met anti mug want er zijn genoeg andere muggen die ook enge dingen doen zoals knokkelkkoorts

het voordeel van alle inentingen is dat je er jaren van af ben en veilig op reis kan gaan

heb er zelfs in zgn veilige landen ook profijt van:D

wn diaree heb ik nooit, ik let op de hygiene

maar ik raad je aan naar de travel kliniek te gaan wat je reis plannen ook zijn voor info
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Geen ervaring mee, maar neem eens contact op met het Havenziekenhuis in Rotterdam of de kliniek op Schiphol.

Ze hebben daar ruime ervaring met vaccinaties en weten wellicht een oplossing hoe dit te combineren is met je medicatie.
M&MS

Bericht door M&MS »

Neem contact op met de plaatselijke GGD. Zij kunnen je informeren over wat verplicht is en watalleen aanbevolen is.

Met een nieuw geneesmiddel kan dat moeilijk zijn, maar dan kan je de vraag neerleggen bij je neuro of MS-pleeg.

Oh, haal een medisch paspoort en laat die tekenen door je neuro,
Johan

Bericht door Johan »

Tja Vannessa, hoe tropischer het wordt, des te groter het risico. Wat zoek je precies in een vakantie ? Zoek je avontuur, cultuur of natuur of lig je liever op het strand ? Dat is wel belangrijk om te weten natuurlijk.
Grtn,
Johan
Vannessa

Bericht door Vannessa »

[QUOTE=Johan;822482]Tja Vannessa, hoe tropischer het wordt, des te groter het risico. Wat zoek je precies in een vakantie ? Zoek je avontuur, cultuur of natuur of lig je liever op het strand ? Dat is wel belangrijk om te weten natuurlijk.
Grtn,
Johan[/QUOTE]


Hey,
De bedoeling was om een beetje natuur en cultuur op te doen.. avontuur mag er ook wel zijn, maar laat me niet benji jumpen ofzo :eek:

Strand is leuk voor even, maar daarvoor kunnen we nog altijd naar eigen landje gaan.. met een beetje geluk en mooi weer, kunnen we daar ook luieren :)

Bedankt in ieder geval allemaal voor de vele reacties.
Johan

Bericht door Johan »

Misschien eens met Tenerife beginnen of zo. Daar heb je geen spuiten etc. voor nodig.
Vannessa

Bericht door Vannessa »

Ik heb uiteindelijk eentje gevonden!!! Bali!!! Zeer mooi, klein eilandje dus rondreisje is mogelijk, geen onmogelijke vaccinaties, heel vrouwvriendelijk en superleuke dingen om te doen en te bezichtigen :haha: Ben er al helemaal weg van... Het enige nadeel is de vlucht van maar liefst 12 uur.. pfff... en de jetlag die ik wel eens zou kunnen oplopen door het grote tijdsverschil (7-8u)

En toch kijk ik er al helemaal naar uit!
Bedankt voor de goede tips :hand:

Groetjes!
:bedankt:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp