Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Noodnummer in je mobiel met ICE code

Alles omtrent werk en uitkeringen
abceetje

Noodnummer in je mobiel met ICE code

Bericht door abceetje »

Hallo,

Via mijn vrijwilligerswerk kreeg ik deze oproep. Zij hebben de oproep weer doorgekregen van de Zonnebloem.
Ik dacht dat het wel handig zou zijn om het ook hier even te melden.

De medewerkers van o.a ambulancediensten, maken steeds vaker mee dat patiënten wel een mobieltje bij zich hebben, maar dat ze de hele gsm moeten doorspitten om het telefoonnummer te vinden van partner/ouder als de patiënt niet zelf aanspreekbaar is.
Dit probleem is landelijk besproken en hieruit is een slimme oplossing gekomen: de zogenaamde ICE code. (In Case of Emergency)

Het voorstel is dat iedereen in zijn gsm een adres maakt onder de naam ICE. Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die gecontacteerd moet worden in geval van nood. dan weten de politie, de ambulancemedewerkers, de dokter enz, enz... steeds met wie contact gezocht moet worden.
Als je verschillende mensen wilt laten waarschuwen of de eerste is niet bereikbaar kan je verschillende nummers opslaan onder ICE1, ICE2, ICE3 enz.

Het is makkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker verschil maken als het snel moet gaan.
Maak nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je gsm.

Geef dit bericht door aan zoveel mogelijk personen, dan zal deze afkorting steeds meer bekent worden.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Hulpdiensten negeren ICE noodnummers in mobiel
[url]http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiens ... obiel.html[/url]
Billy

Bericht door Billy »

Ik ben ooit mijn telefoon verloren.

Deze werd gelukkig door een eerlijke vindster gevonden :goed:. Zij heeft toen een smsje naar mijn moeder gestuurd :cool:.

Dus komt vast ook wel goed als ik in het zkh lig ;).

Al is het idee natuurlijk niet verkeerd :).
Blom

Bericht door Blom »

Ik heb indaad onder ICE in mijn mobieltje ons thuistelefoonnummer.
Dit gedaan op advies van iemand die jaren op een ambulance heeft gereden en ik had het ook ergens gelezen kort daarvoor.

Kleine moeite zoiets in je mobieltje te zetten.
ancie

Bericht door ancie »

Ook ik heb een ICE nummer in mijn telefoon.
Ook op aanraden van hulpdiensten.
M&MS

Bericht door M&MS »

Hier zitten ook 2 ICE-nummers in de mobiel onder de naam ICE1 en ICE2

Indertijd wist ik niet zeker of het een grapje was of formeel, maar ik vond het een goed idee.

Dezelfde nummers staan ook onder thuis, huis en G...... mobiel. Dus mocht een hulpdienst het ICE-nummer missen, dan zijn er meer mogelijkheden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp