Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik voel me 's ochtends zo rot

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Toeter;883208]
Aijaijai suzan, een zwangerschap?? wil je niet van die enge dingen zeggen ;) mijn relatie is net uit namelijk... Wel nog ongesteld geweest daarna, maar zal het in mijn achterhoofd houden.[/QUOTE]

Tja, [I]iemand[/I] moet het toch zeggen (beter ik dan de arts). ;)
Je zal de eerste niet zijn die zo'n onverwachte verrassing krijgt.
En je kunt zoiets beter zo vroeg mogelijk weten, dan zijn alle opties nog open. :cool:

Maar ik kijk bij klachten altijd eerst naar gewone oorzaken, pas als ik niets anders kan bedenken gooi ik het op ms. :D
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Mobile, verkeerd gekeken, ben ook gelukkig niet zwanger meer, ben 58:D
dus 1954
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=loesepoes;883218]Mobile, verkeerd gekeken, ben ook gelukkig niet zwanger meer, ben 58:D
dus 1954[/QUOTE]

Ha ha, ik zeg toch, mijn hersenen zijn vandaag ernstig aangetast! :cool:
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Toeter,

Het gebeurt niet vaak maar wij hebben het met één van onze dochters onlangs meegemaakt en dat terwijl ze tot op heden een verstokte gelukkige single is.

Ze had net zulke klachten als jij hebt, de huisarts gooide het op stress.

Uiteindelijk bleek bij een echo dat ze schijnzwanger was. Hoe zoiets komt is ons een raadsel, dan moet het lichaam toch wel erg in de war zijn.

Misschien is dat ook nog een mogelijkheid.
Sterkte.
Florentina

misselijk en minder eetlust

Bericht door Florentina »

misselijk en minder eetlust

Na/tijdens een schub heb ik ook last van misselijkheid en minder eetlust. Ik val dan ook af, terwijl ik wel mijn normale maaltijden naar binnen prop.

Als het dan weer wat beter gaat, verdwijnt de misselijkheid en kan ik weer beter eten en kom ik weer iets aan.

Ik begrijp ook niet hoe dat komt, ik denk dat je lichaam gewoon veel energie verbruikt tijdens een schub :weetniet:

Bij mij is de optie zwangerschap uitgesloten iig :D

Ik heb helaas geen tips. Sterkte iig!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Sluit 'gewone' maagklachten zeker niet uit. Vraag je huisarts ook eens om je te controleren op aanwezigheid van de helicobacter bacterie. Veel mensen dragen die bij zich, niet iedereen heeft er hinder van.

Verlaagde weerstand, stress etc kunnen wel zorgen dat 'ie alsnog besluit te gaan klieren in je maag. Hij is heel gemakkeijk via een ontlastingsonderzoek te traceren en met anti-biotica uit te roeien, mocht je 'm bij je dragen.

Wel pakweg 6 weken na de kuur nog eens je ontlasting laten controleren.

Ik heb zelf toevallig net een paar weken terug een stevige kuur gehad vanwege die bacterie en mag net voor de kerst een controle potje met ontlasting gaan inleveren. En dan dus hopen dat de beestjes weg zijn.

Ik heb wel minder last van mijn maag nu dan voor de kuur, dus goede hoop. Wel af en toe nog last van mijn maag, maar er wordt ook nog gekeken naar een mogelijke glutenintolerantie en dat kan ook maagklachten geven als ik het goed gelezen heb.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wederom thanks allemaal. Het gaat inmiddels alweer stukken beter. Mijn maag is nog wel gevoelig s ochtends, maar niet meer dat hele rotte.

Zwangerschap (schijn of echt) kan ik denk ik wel definitief uitsluiten, omdat ik nu voor de tweede keer behoorlijk niet-schijn ongesteld ben.

Die maagbacterie zit ik nog wel mee in mijn hoofd. Ik heb namelijk al 10 jaar diarree. Ik ben daar 1x voor naar de huisarts geweest en die heeft bloed afgenomen (nadat ze in mijn oren had gekeken ;) ) en volgens haar had ik gewoon een snelle stofwisseling.

Ik at en dronk toen ook light-producten bij het leven en had bedacht dat het waarschijnlijk ook daardoor zou komen. Inmiddels eet ik weinig zoetstoffen, omdat ik toch het idee heb dat het niet goed voor je is, maar de darmfunctie is niet verbeterd. Misschien toch maar eens naar laten kijken weer.
amelg

Bericht door amelg »

Hai hai,

misschien een stomme tip, misschien doe je het al lang.... Ik heb ook lange tijd nutridink gedronken. Ik heb het altijd heel koud gedronken, dan is het minder vies. En natuurlijk de smaak die ik het lekkerst vond. Ook heb ik het langzaam opgebouwd, eerst een flesje heel traag achter elkaar drinken, want het valt super zwaar. Tot ik eraan gewend was en toen dronk ik m zo achter elkaar leeg.

Sterkte met je klachten, klinkt heftig.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik begrijp dat je nutridink gebruikt, zit er soms lactose in? Je hebt ze ook lactose vrij, misschien heb je een lactose allergie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb wrs lactose-intolerantie, maar pas vanaf hoge hoeveelheden volgens mij. Ik heb wel eens ge-sonjabakkert (dat is iig niet meer nodig) en er was een dag dat ik een liter zuivelproducten moest eten/drinken en had dan standaard pijn en een gezwollen buik.

De nutridrink kwam pas nadat ik door de klachten weer was afgevallen, dus dat heeft de klachten niet veroorzaakt. Ik ben er ook weer mee gestopt. Er zat weer een kilo bij en de klachten worden gelukkig steeds minder.

Thanks iedereen voor het meedenken!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp